OPPDATERING OG BILDER AV ABYSSINERTRIOEN MIN <3 :)

Det er blitt torsdagskveld. Utstillingskofferten er ferdigpakket, min koffert er ferdigpakket og kattedoene er pakket i bilen. Nadina er ferdigdusjet, og har tørket. Vi klippet klørne til Dixie og Nadina 🙂 Det er kvelden før jeg kjører til Ålesund for å delta på Sunnmørskatten sin utstilling som går av stabelen 21.10 – 22.10.2017 🙂 Jeg hadde ikke tenkt å reise på den utstillingen, men da de sårt ba om flere påmeldte katter så greide jeg ikke motstå fristelsen 🙂 Meldte på Dixie i vanlig klasse, og Nadina som veteran 🙂

Jeg skal kjøre sammen en rasekattvenninne som er med i samme katteklubb om meg til Ålesund, og vi skal bo på samme hotell. Vi håper på å starte i rett tid fra Trondheim. Det er tross alt fredag, og det kan bli litt ventetid for å bli med ferja. Det er kjempekoselig å reise sammen noen, og kjempekoselig med selskap 🙂

Sist gang jeg var bortreist på utstilling med Dixie og Nadina gikk Elvis og sutret etter meg hele helgen! I følge ham var det blodig urettferdig at matmor hadde reist bort, og dèt uten ham! Han var utrøstelig stakkar, men han har godt av å være sammen matfar et par dager. Dixie og Nadina har godt av tid alene sammen matmor. Det er kun matmor som teller for Elvis. Jeg kunne tatt ham med meg, men å reise med tre katter har jeg ikke hender til nå som jeg sliter med et utslitt håndledd.

Nå er Elvis, Dixie og Nadina utrolig avhengige av hverandre. De sier at kattene ikke er flokkdyr, men katter som bor tett sammen slik som mine tre er avhengige av hverandre, og når en eller to av kattene er borte savner de andre kattene hverandre. Det har vi sett mange ganger, og de blir kjempeglade når de som har vært borte kommer hjem 🙂 Da hilser de hverandre velkommen på på sin måte ved å stå snute til snute <3 Det er kjempeherlig og rørende å se på <3 🙂

Jeg er kjempeglad for at kattene mine sjelden eller aldri krangler, for jeg har hørt skrekkeksempler fra andre rasekattvenner hvor kattene deres ikke tåler hverandre, og de må holde dem atskilt. Her er det sjelden eller aldri konflikter mellom kattene. Det er jeg kjempeglad for. Selvagt kan de bli irriterte på hverandre, men da er det fordi en av de har ertet. De må få lov til å si fra de også. Det er noen som har spurt meg om jeg ønsker å ha en katt til, men da sarer jeg nei. En katt til kan i verste fall bety total konflikt mellom kattene. Når mine tre hjerteknusere går så godt over ens har jeg ikke hjerte til å skaffe en katt til nettopp fordi at kattene mine er så gode venner som de er.

Etter utstillingshelgen i Ålesund har jeg en utstilling til i 2017, og det er Adelkatten sin utstilling på Letohallen på Dal i desember. Deretter blir det pause med utstilling frem til mars 2018.

Jeg har planer om å pare Grace etter jul når hun får løpetid. Har funnet en kjempenydelig hannkatt til henne, og jeg tror den matchen kommer til å bli perfekt 🙂

Jeg håper på å pare Nadina i november/desember. Det blir Nadina sitt aller siste kull, og før sommerferien 2018 blir hun kastrert. Jeg har bestemt at jeg skal ta vare på ett avkom etter Grace eller Nadina for å ha på fòr slik at jeg kan hente tilbake mine egne linjer senere.

Det blir noen spennende måneder ja, og jeg gleder meg kjempemasse 🙂

Holder på å trene Elvis til å gjøre noe kunstner. Han sitter og gir labb når han får en godbit, og han hopper over føttene mine. Når man trener dyr er det ut fra Pavlovrefleksen. Man belønner dyret med en godbit. Det er kjempegøy når han skjønner hva han skal gjøre, og det går også automatikk at han setter seg og gir labb. Jeg skal filme treningen slik at dere får se 🙂

Dere er hjertelig velkommen til å følge meg på snapchat og instagram. Jeg kommer til å snappe fra utstillingen. Brukernavnet mitt på snapchat er: abyhakrilas og brukernavnet mitt på instagram er abynadina 🙂

Har lyst til å dele noen bilder av kattene mine, og jeg håper dere liker bildene mine 🙂

 

Godpusejenta mi Nadina koser seg på puta si <3 🙂 

 

“Ikke forstyrr matmor når jeg ligger her og slapper av” 🙂 Nadina slapper av på puta si i sofaen <3 🙂 

 

Godpusejenta mi Dixie Rose elsker å sitte oppe på kjøkkenvifta <3 🙂 

 

Dixie Rose ferdig med kroppsvasken, og hun er klar til å legge seg godt til rette på puta i sofaen <3 🙂 

 

Godpusegutten min Elvis sitter staselig på spisebordet <3 🙂 

 

Elvis slapper av på sofaputa <3 🙂 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#abyssiner #abyssineroppdrett #katter #kjæledyr #bilder #planer #utstillingsplaner #utstillingiålesund #oppdateringomkattene 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg