KLAR FOR KATTEUTSTILLING I ØSTERSUND I SVERIGE I HELGA :)

I skrivende stund er utstillingskofferten, kattedo, sand, mine saker og mat til kattene båret ut i bilen. Lørdag 03.06.2017 og søndag 04.06.2017 er det katteutstilling i Østersund i Sverige. Jeg gleder meg kjempemasse, og jeg skal ærlig innrømme at det kribler i utstillingsfoten når det nærmer seg utstilingen 🙂 

Jeg hadde meldt på alle tre kattene mine, men Dixie mangler ennå litt pels på magen etter keisersnittet og steriliseringen. Det tar tid for pelsen til en katt å vokse ut. Det blir Elvis og Nadina som skal stilles på utstillingen. 

Nadina har fått den høyeste tittelen som fertil ( Supreme Champion), men siden hun er 7 år gammel stilles hun i seniorklassen. På en utstilling er seniorklassen/veteranklassen for katter som er 7 år og oppover. 

Elvis ble jo kastrert i april, og han konkurrerer i kastratklassen. Han har ett cert i den klassen han konkurrerer i, men hvis han får to cert til i helgen, blir han Premier 🙂 

I Østersund skal vi bo på campingplassen, og vi har leid ei 6-mannshytte/leilighet. Jeg skal dele 6-mannshytte sammen 3 andre rasekattvenninner som er med i samme katteklubb som meg. 

Fra Trondheim til Østersund tar det ca.3 timer å kjøre bil. Jeg kommer til å kjøre ca.kl.12.00, og bruke god tid på turen. Jeg elsker langkjøring, og kattene er kjempegreie å ha med i bil. De sier ingenting fra vi starter til vi er fremme. Nå er jo kattene våre vant med å kjøre bil, og de har vært med på turer siden de var kattunger. 

Jeg ble jo også invitert på utstilling i Voss denne helgen. På Voss skal katteklubben dele ut premier og diplomer til de kattene som kom på  “Årets Katt-liste” i NRR i 2016. Det deles ut diplom og premier til de kattene som kom på 1., 2. og 3.plass. Elvis ble nr.2 blant avlshannkatter i sin kategori. Det er flere fra klubben min som skal nedover, og de tar med seg premien til Elvis hjem til Trondheim. 

Gjett om jeg er stolt da 🙂 Første gangen i løpet av mine år som oppdretter at jeg har en av kattene mine på en slik resultatliste blant de tre beste 🙂 Det til tross for at på de utstillingene jeg har vært på har det vært kattunger fra Elvis som har blitt stilt, og kattunger gir ikke så mye poeng for en avlshunnkatt elller avlshannkatt som voksne avkom. Jeg er kjempefornøyd 🙂 

Kommer til å ta bilder i helgen som jeg skal publisere på bloggen over helgen. 

Har tatt noen nye bilder av min kjempeherlige trio (Nadina, Elvis og Dixie) som jeg ønsker å publisere 🙂 

 


Godpusejenta slapper av oppå TV’n på 17.mai <3 🙂 

 


Godpusejenta min Nadina på pianoet <3 🙂 

 


Godpusejentene mine Nadina og Dixie slapper av under middagshvilen min <3 <3 🙂 

 


Godpusenjentene mine Nadina og Dixie slapper av på puta <3 <3 🙂 Dixie med skjerm på seg for å få pelsen til å vokse ut fortere 🙂 

 


Godpusegutten min Elvis <3 🙂 

 


Godpusegutten min Elvis <3 🙂 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#abyssiner #abyssineroppdrett #katteutstilling #østersund #sverige #åretskatt #bilder 

 

 

 

1 kommentar
    1. Så spennende!!
      God tur, kjør pent – jeg kan ikke annet enn å regne med at du kommer hjem med kofferten full av priser og premier. De kattene er jo bare helt nydelige 🙂
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg