NYE BILDER AV KATTETRIOEN <3 :)

Jammen har vi ikke passert midten av februar, og vi er på full fart på vei inn i den siste uken av februar.

Det er nå ca. en måned igjen før årets første utstilling går av stabelen, og da er det Trønderkatten som arrangerer utstilling. Jeg gleder meg kjempemasse til utstillingen 🙂 Nå har jeg hatt utstillingsfri en god stund, og kjenner det kribler i kroppen etter å dra på utstilling 🙂

På den utstillingen skal jeg ha med Nadina. Dixie Rose (datter til Nadina) konkurrerer i samme klasse som sin mor, og det er bortkastet penger. Jeg håper at Nadina kan ta to cert slik at hun kan bli Supreme Champion (den øverste tittelen en katt kan få som fertil).

Kanskje jeg melder på Aros til Trønderkatten sin utstilling. Han har jo fått de øverste titlene sine både som fertil og som kastrat. Siden han er 8 1/2 år konkurrerer han som senior, og i vanlig klasse. I vanlig klasse får han HP (hederspris). Derfor reiser jeg ikke med Aros på utstillinger. Han får være med på utstillinger i Trøndelag og Midt-Norge.

Jeg går rundt og venter på at Dixie skal få løpetiden sin slik at jeg får paret henne, men foreløpig er det mamma Nadina som leder stort på løpetidsfronten. Nadina skal jeg pare i august/september. Når jeg går rundt og venter, så skal man være sikker på at løpetiden ikke kommer. Det er så typisk. Hvis man har to hunnkatter, så kan løpetid hos den ene hunnkatten trigge slik at den andre hunnkatten får løpetiden sin.

I begynnelsen av mars er det vaksinering som står for tur. Alle tre kattene skal ha sin årlige vaksine. Katter som skal være med på utstilling må ta vaksinen 15 dager før utstillingen.

 

Deler noen nye bilder som jeg har tatt av kattetrioen <3 🙂 Håper dere liker bildene 🙂

 


Godpuseprinsen Aros slapper av og koser seg i sofaen <3 🙂

 


Godpusegutten Aros på pianoet <3 🙂

 


Godpusedronningen Nadina <3 🙂

 


Godpusejenta Nadina har satt seg opp til ære for fotografen <3 🙂

 


Godpuseprinsessen Dixie Rose <3 🙂

 


Godpusejenta Dixie Rose på toppen av bokhylla <3 🙂

8 kommentarer
    1. Råfine bilder du har lagt ut av abyssinerne dine;)) Og jeg likte alle sammen godt. Jeg er forelsket i Aros jeg. For han er født sosial og elsker folk. Akkurat sånn er Snuppa;)) Hver eneste gang vi får gjester er det Snuppa som er den første som gjestene skal kose med. Jeg er råglad for at vi fikk henne fra dere. Og jeg angrer ikke på valget av den råherlige snuppa;))
      Ha en fin kveld snuppa mi;))
      Stooor klem fra Ofmariel

    2. Kjekt å se nye bilder du har tatt av kattene 🙂 Hver gang jeg ser ansiktet til Nadina skvetter jeg litt til, for hun har et intenst og strengt blikk. Jeg vet jo at hun er herlig kattefrøken som liker å få kos 🙂
      Aros da for en herlig kattegutt 🙂 Han har jeg alltid likt, for han er så inderlig om du skjønner hva jeg mener 🙂
      Jeg gleder meg til å få se flere bilder av gjengen din 🙂
      Fin fredag og god helg til deg og kattene 🙂
      Klem, klem fra Mona Elisabeth

    3. Else Marit: Tusen takk for det vennen! Du har jo vært forelsket i Aros fra første dagen du traff ham 🙂 Det er mange som forelsker seg i ham, for han er kjempegod, og han skjønner og forstår så mye. Han elsker alle mennesker uansett hvem det er 🙂

      Det var kjempegodt å høre. Da frøkena deres ble født var valget enkelt for hvilken katt dere skulle ha 🙂

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg 🙂

      Purr, purr og stor klem fra Toril og kattene

    4. Mona Elisabeth: Tusen takk for det! Nå var det på tide med nye bilder på bloggen av trioen 🙂 Etter jeg fikk speilreflekskameraet så tar jeg ennå flere bilder enn før, og jeg synes bildene blir bedre og bedre.

      Det er mange som påpeker Nadina sin look, og dommerne rygger når hun kommer på dommerbordet, men de smelter helt når de begynner å kose med henne. Dommerne mener hun har ekte abylook som de sier 🙂

      Ja Aros er kjempeherlig, og han elsker alle på to føtter 🙂

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg 🙂

      Purr, purr fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg