BILDER FRA SWS OG OSLO PET SHOW I TELENOR ARENA 13.09-14.09.2014 :)


13.09 – 14.09.2014 var det duket for SWS (Scandinavian Winner Show) i Telenor Arena i regi av NRR (Norsk Rasekattklubbers Riksforbund), og i den sammenhengen ble det også avholdt Oslo Pet Show. 

 


Telenor Arena hvor SWS-utstillingen og Oslo Pet Show ble avholdt. 

 


Det var ikke bare katteutstilling, men utstilling av kaniner, gullfisker, fugler, papegøyer, gris, alpakkaer, ponniridning for unger, hundeshow, slanger, edderkopper og mange salgsboder for dyr. 

 


Området i Telenor Arena hvor katteutstillingen foregikk.

 


Lisbeth i NRR i informasjonen 🙂 

 


To blide og fornøyde damer: Lisbeth og Gøran (president i NRR) 🙂

 


Kristine i NRR under åpningen av SWS 🙂

 


Jeg hadde med to av kattene mine (Nadina og Estilo) på utstillingen 🙂 

 


Nadina i utstillingsburet sitt 🙂 

 


Estilo i utstillingsburet sitt 🙂 

 


Estilo i utstillingsburet 🙂 

 


På vanlige utstillinger er blir det gitt ett cert hver dag (en lørdag og en søndag), men på SWS er gis det ett cert. På vanlige utstillinger får vi eierne være med kattene våre frem til dommerbordet, men på SWS er det assistenter som bærer kattene frem for oss. Vi som er eiere må bare stå å se på. 

 


Nadina oppførte seg kjempefint på dommerbordet 🙂

 


Nadina fikk kjempebra bedømmelse, og hun ble Ex 2 🙂

 


Ex 2-sløyfen som Nadina fikk 🙂

 


Estilo oppførte seg også kjempefint på dommerbordet 🙂

 


På dommerbordet lekte han med fjærleken som dommeren hadde 🙂

 


Estilo fikk kjempebra bedømmelse, og han fikk sitt 3. CAP-cert, og dermed tok han tittelen Premier 🙂

 


Premiersløyfen som Estilo fikk 🙂

 


Min abyssinervenninne med sin kjempefine abyssinerhannkatt Valentino. Valentino ble BIV (best i farge) 🙂 

 


Min svenske rasekattkollega Britt med sin kjempefine sibirkatt Izzy før den skulle opp til sin grunnbedømmelse 🙂 

 


Jeg var også og hørte på et foredrag med Bjarne O. Braastad. Han har skrevet en bok om “Katten – Atferd og velferd” som alle katteeiere burde lese 🙂 

 


Det ble også tid for oss katteutstillere å se på de andre dyrene. Jeg måtte selvfølgelig ta turen bort til alpakkaene for å hilse på Åke og vennene hans. Åke var jo med i noen sketsjer som Ylvisbrødrene hadde 🙂

 


Alpakken Åke 🙂

 


Nå blir det slike i garajsen. Bilen blir byttet ut med disse 😀

 


Søndag 14.09.2014 var det ny utstillingsdag. Her er Nadina i utstillingsburet sitt 🙂

 


Estilo i utstillingsburet sitt 🙂 

 


Min svenske abyssinerkollega Jan med abyssineren sin til nominering til panel 🙂

 


Min abyssinervenninne Kate med hennes kjempefine abyssinerhannkatt Valentino til nominering 🙂 

 


Dommeren som dømte de viltfargete abyssinerne 🙂 

 


Min rasekattkollega som er med i samme katteklubb som meg med sin kjempefine devon rex før nominasjonen 🙂

 


Hege (som er med i samme katteklubb som meg) med sin kjempefine devon rex under nominasjonen 🙂

 


Den kjempefine abyssinerhunnkatten Ingave’s Una 🙂

 


Den kjempefine abyssinerhannkatten (N) Maya’s Pride Jazz i utstillingsburet sitt 🙂

 


Kristin (som er med i samme katteklubb som meg) og hennes sibirvenninne Tiril 🙂 

 


NRR holdt også en rasepresentasjon hvor vi var flere som skulle fortelle om de rasene vi har, og hvorfor vi valgte den rasen. Jeg skulle fortelle om abyssinere, og her er min abyssinervenninne med Estilo før presentasjonen 🙂 

 


Søndag 14.09.2014 måtte jeg jo selvsagt gå bort for å hilse på Åke og vennene hans 🙂 
Alpakkaen Åke og vennene hans 🙂

 


Tiril med sin kjempefine sibirkatt etter panelet var ferdig 🙂

 


Den kjempefine burmeserhunnkatten til min rasekattvenninne tok den høyeste tittelen (Supreme Champion), og her viser hun stolt frem katten og den kjempefine tittelsløyfen hun fikk 🙂 

 


Utstillingsburene som Estilo og Nadina hadde under SWS-utstillingen 🙂 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg