Aros og Abyssa 6 uker gamle:)

 

Klatrepusen Aros på snart oppe på klorestatviet, mamma Topsy følger nøye med.

Aros og Abyssa i ivrig lek:)

Nå kan du ta bilde av meg!

Aros er sliten etter dagens lek.

Abyssa synes det er trygt med kosedinosauren Barney når ikke storebror er i nærheten.

Aros og Abyssa i dyp søvn.

Tenk at Aros og Abyssa er 6 uke gamle nå:) De er så herlige at jeg finner ikke ord! Begge er så snille, kosete, gode og viser et fantastisk lynne! De blir mer og mer sikre og skumle jegere dag for dag. De har gjort seg kjent på stuen i aboslutt alt som kan kalles kriker og kroker. Hverken Aros eller Abyssa har noe probleme med å hoppe opp og ned fra sofaen nå, og teknikken blir bare bedre og bedre. Har de bestemt seg for et mål, stopper ingen dem, selv ikke Topsy:) Aros og Abyssa leker mye med hverandre, og de har også selskap i hverandre. Den ene fanger den andre og omvendt. Den ene kan gjemme seg i en krok, så kommer den andre forbi, og dermed hopper den som gjemmer seg fram for å ta den andre. Det er jammen et privilegium å få følge med utviklingen dag for dag til “rakkerungene” til Topsy, eller som jeg kaller dem “Knoll” og “Tott”.
Det å klatre oppover matmors bukseben er kjempegøy, men ikke fult så behagelig for å si det helt ærlig…. Når jeg sitter foran PC-en eller og øver på piano, skal det være sikkert og visst at det kommer en liten abyssinerkattunge bort for å teste ut om jeg er et ekte klatrestativ. De har noe som heter klør de søte små… Ikke så behagelig.
Endelig har vi klart å få Abyssa til å spise Iams våtfór også:) Hun må bli overbevist først om at det ikke er noe skummelt før hun tørr å prøve seg på å spise. Da hjelper en prøvesmak eller to fra en finger mye. Også sei var et utmerket måltid. Aros har funnet ut at vannet i vannskålen går an å drikke, så han er i ferd med å lære seg det. I tillegg har han funnet ut at tørrfóret smaker godt. Etter de har begynt å spise litt mer, har det skjedd et lite uehell her i går. Det lå to klumper på gulvet. Vi setter dem begge i kattedoen når de har spsit, slik at de skal lære seg å bruke den. Her kjøpte vi perlesand til duoen til Topsy, og trodde de skulle begynne å gå i den, men nei da! Den perlesanden er kjempegod å spise den, men kattedoen til mamma er mye mer spennende å utforske. Der er det kanter de kan balansere på. I tillegg synes Abyssa nå at det er kjempegøy å leke med lekevimpelen, og en annen leke med ball og fjær på. Aros viser interesse han også, men holder seg i bakgrunnen til lillesøster har funnet ut at leken er akseptert. Da kan han hoppe frem for å fange båndet eller fjæren. Akkurat nå i den skrivende stund hørte jeg en ranglelyd, og jeg måtte bort for å sjekke. Gjett hva det var? Det var Aros som hadde rangleballen i munnen! Hm… spennende dette ja:)
Aros og Abyssa har også fått hilst på onkel Svartfot på soverommet. Jeg bar en og en kattunge inn til ham i går mens han lå i sengen. Må si jeg ble imponert over ham. Han lå helt rolig da jeg kom inn på soverommet. Først tok jeg med Aros, og så tok jeg med Abyssa. Svartfot var like rolig. Synes det er viktig at han vet at det er flere enn Topsy her, men soverommet og sengen er Svartfot sitt fristed for innpåslitende småtasser.
Ellers så ringte jeg Norwegian i går for å bekrefte om at det var ok med å ta med Aros og Topsy ombord i fly 08.12.06, og det var det. Skal jo melde mor og sønn på juleutstillingen på Dal 09.12 og 10.12.06, og ville bestille fly fortest mulig siden det er så billige billetter til salgs nå denne høsten.

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg