JEG SKULLE HA FULGT MAGEFØLELSEN MIN FOR AT JEG VAR EN NAIV TOSK SOM IKKE VIL HØRE PÅ RYKTER OM ANDRE :(

Endelig tilbake etter et par ukers fravær fra bloggen. Jeg har savnet å blogge, men jeg har pent tatt det med ro, for jeg har fått kraftig betennelse i høyre skulder. Betennelsen har ført til at jeg fikk kortisonsprøyte til fastlegen min, og beskjed om å ta det helt med ro. Det hele kom som kastet på meg over natten. Våknet en morgen med at det verket i høyre skulder. Jeg tenkte at det var fordi jeg hadde lagt litt kjært på skulderen om natten. Smertene økte på, og jeg måtte oppsøke lege. Fikk da kortisonsprøyte, og beskjed om å holde armen rolig. Jeg var i kontakt med min fysioterapeut som gav meg treningsforbud med øvelser som går på skuldre og øvre rygg. Resten av øvelsene kan jeg gjøre. Nå har jeg en uke til med ro, så skal jeg begynne med slyngetrening med skulderen. Er blitt henvist til CT, og da får vi svar. 

Tenkte å gi dere siste nytt om kattungetrioen til Nadina og Yannis. De er blitt 7 mnd gamle nå. Helios flyttet til sin nye eier i mai. På lørdag flytter Hammurabi til sin nye familie som bor i Örnskjöldsvik i Sverige. Pga hans ganespalte kan han ikke gå i avl, og jeg har ikke lov til å selge ham. Dermed skal de han skal bo hos ha ham på fòr hos seg. Jeg har vært kjempenøye med hvilken familie som skulle få Hammurabi, for jeg ville ikke at han skulle flytte til hvem som helst. Jeg hadde ett hovedkrav, og det er at Hammurabi kun skal være innkatt! Det er flere interesserte som ønsket Hammurabi. Mange var aldri aktuelle en gang. Når de ringer, og det første de spør om er om Hammurabi kan være utekatt, og jeg svarer: “Nei, pga ganespalten skal han være 100% innekatt!”. Noen begynte å krangle om det å ha katter innendørs. De som gjorde det strøk jeg fra listen, og de var ikke aktuelle en gang. 

Linnea som har abyssinerhunnkattene Grace (Svea) og Felicia (Signe) fra F og G-kullet mitt tok kontakt med meg, og hun sa at hun og forloveden sin (Ole) ville gjerne åpne dørene sine for Hammurabi. Jeg ble overlykkelig, for bedre hjem får ikke Hammurabi. Linnea sa det så fint: “Hammurabi och jag til döden skilljar oss ad” <3 <3 <3 Jeg begynte å gråte av ren lykke, for nå vet jeg at Hammurabi får det beste hjemmet fylt med kjempemasse kjærlighet og omsorg <3 <3 <3 🙂 Jeg er kjempeglad jeg ventet så lenge med å få et nytt hjem til ham, for det løste seg til slutt for godpusegutten <3 🙂 Det eneste jeg tenkte på var å ha is i magen når det gjaldt nytt hjem for Hammurabi, og det ordnet seg til slutt 🙂 

Hammurabi ble Herr. Balleløs (kastrert) i går 05.09.2018. Lørdag kjører jeg til Krokom (3 time fra Trondheim), for å møte Linnea og Ole. De gleder seg kjempemasse til å få hjem Hammurabi, og de kommer til å bli hodestups forelsket i ham <3 🙂 Så lenge de har brunost, vann og støvsuger er Hammruabi strålende fornøyd 🙂 Alle som møter Hammrabi blir forelsket i godpusegutten 🙂 

Formen til Hammurabi etter kastreringen var upåklagelig. Jeg hadde regnet med å få hjem en katt som sov i flere timer etter narkosen. Nei da, den gutten var ute på katteverandaen og jaget fluer og insekter et 30 minutter etter vi kom hjem 🙂 Så mye påvirket av narkosen var han 🙂 He, he, he 🙂 

Jeg har fått spørsmål om hvordan det går med Helios som jeg solgte til en oppdretter i Sverige. Kjenner jeg blir på gråten bare jeg tenker på ham 🙁 

Jeg burde så absolutt hørt på magefølelsen min da jeg sa ja at vedkommende skulle få kjøpe godpusegutten Helios, men jeg må ærlig si jeg var dumsnill. Selv er jeg en person som over hodet ikke vil hører på rykter, men noen ganger er ikke rykter bare rykter, men det er faktisk hold i ryktene. 

Før jeg selger en kattunge som jeg vet skal gå i avl vil jeg ha gjort ferdig alt av tester som har med helse å gjøre. Jeg hadde bestilt time til veterinæren for å ta en PRA-test på Helios helt i slutten av mai måned. Siden Nadina er PRA-bærer og pappa er PRA-fri er det 50% sjanse for at kattunger i kullet er PRA-bærere, og jeg er nøye på at avlskatter blir testet før de flytter til sine nye hjem. Dette hadde ikke kjøperen tid til å vente på. Kjøperen syntes det var alt for lenge å vente på å få kattungen. Jeg sa i klartekst at vedkommende som kjøpte Helios selv måtte teste ham for PRA. Det lovte kjøperen å gjøre, bare kjøperen fikk Helios fortest mulig. 

Det andre var at kjøperen ville at jeg skulle komme til Sverige, og det måtte skje den datoen. Jeg spurte kjøperen om hvorfor ikke vedkommende ville komme til Norge for å hente katten. Det kunne ikke kjøperen, for det var så langt å kjøre. Der og da var magefølelsen min litt usikker på hvilke kjøper som hadde kjøpt Helios. 

Vi avtalte at jeg skulle kjøre til en plass i Sverige for å møte kjøperen slik at vedkommende skulle få overlevert katten. Dagen var et eneste stort stress. Jeg måtte skylde meg for å ta den siste vaksinen til Helios. Så kjørte jeg hjem. Avtalen var at jeg skulle begynne å kjøre fra Trondheim kl.15.00, for å være på møtestedet vårt kl.18.00. Jeg var ca.15 minutter fra Svenskegrensen (Storlien) da kjøperen ringte meg for å fortelle at vedkommende var forsinket med 6-8 timer. Der og da var det like før jeg valgte å snu for å kjøre hjem, og det sa jeg til kjøperen. Jeg sa i fra at jeg ikke ville kjøre frem og tilbake om natten. Kjøperen ble snurt og småsur, for at det ble for langt, og kjøperen ville ikke komme til Trondheim for å hente katten. Jeg var nære på å snu for å kjøre hjem med Helios for så å kanselere salget, men igjen dum som jeg var fortsatte jeg. Vi hadde kontakt underveis, og jeg krevde at kjøperen skulle betale hotellrom for meg siden kjøperen var så forsinket til langt over midnatt! 

Hele veien satt jeg med en dårlig magefølelse, og det var kun èn stemme som lød i hodet, og det var: “Snu, og kjør hjem!” 

Omsider ankom jeg hotellet hvor jeg fikk innlosjert meg på hotellrommet, og ca. kl.01.30 ankom vedkommende som skulle kjøpe Helios. Det første vedkommende sa var: “Du må ikke høre på hva andre abyssineroppdrettere sier om meg, for de baktaler meg og turer meg”. Vedkommende sa også at nå kom de andre abyssineroppdretterne til å bli sjalu siden hun hadde kjøpt seg en fin katt. Dette reagerte jeg på, for det er ingen som åpner en samtale med at man ikke må høre på hva andre abyssineroppdrettere forteller. Magefølelsen min var ikke bra i det hele tatt! 

Vi signerte kjøpekontrakten hvor datoene for avdragsbetalingene stod skrevet svart på hvitt. Jeg fulgte et godt råd som jeg hadde fått fra flere av mine abyssinervenner og rasekattvenner. Rådet deres var: “Ikke lever fra deg stamtavlen før hele beløpet er innbetalt!”. Jeg gav kjøperen klar beskjed at avdragene for innbetalingen på katten skulle settes over på min konto den dagen vi hadde avtalt, og at kjøperen ikke fikk stamtavlen før hele beløpet var innbetalt i sin helhet. 

Den nye eieren til Helios dro, og den natten sov jeg ikke godt 🙁 Det kom flere tårer etter hun hadde dratt, for jeg var kvalm fordi jeg følte noe var galt fatt. 

Morgenen etter stod jeg opp tidlig, dusjet og gikk for å spise hotellfrokost før jeg returnerte til Trondheim. Jeg var kvalm på hjemtur, og hadde ikke matlyst, og jeg kjente tårene presse på. Det kom også noen tåre. Tankene mine gikk til hvem hadde jeg solgt Helios til! 

Jeg kom hjem til Trondheim kl.13.00, og jeg tok straks noen telefoner og chat til 3 av mine Svenske abyssinervenner. Der fikk jeg beskjeden jeg fryktet at jeg aldri skulle ha solgt katt til vedkommende kjøper! Det var flere grunner til hvorfor. 3 abyssinervenner av meg med tre forskjellige historier om hvordan kjøperen til Helios behandlet katten. Jeg skulle gitt mye for å få Helios hjem igjen, men dessverre kjøpsloven gjelder, og når jeg undertegner en avtale i Sverige er det Svensk kjøpslov som gjelder. Nå skjønner jeg at vedkommende kjøper har utnyttet meg, for dette visste vedkommende da kjøperen ba meg ens æren komme til Sverige med katten 🙁 

Det skjedde mer også, for kjøperen overholdt ikke sin del av betalingen, og kjøperen av flere dager for sen med avdragsbetalingen sin. Det enda jeg hadde i klartekst gitt beskjed om at beløpet skulle settes inn på dato fra kjøperens konto! 

Fikk vite av en annen rasekattvenninne at Helios som da var 4-5 måneder gikk fertil ute. Det gjorde meg kjempevondt i oppdretter hjertet. Man slipper ikke en kattunge på 4-5 måneder ut alene, og i hvert fall ikke som fertil! Etter som mine abyssinervenner fortalte meg var ikke det noe nytt, og det hadde kjøperen gjort med andre fertile katter også 🙁 I mine kjøpsbetingelser på hjemmesiden min står det klart og tydelig at jeg ikke selger kattunger til å være utekatt! 

Jeg skal ikke komme inn på alt som skjedde, for det blir mellom kjøperen og meg. Er det en ting jeg vet så er det at jeg har lært av dette. Jeg skulle tatt de telefonene og chatmeldingene til mine Svenske abyssinervenner med en gang kjøperen av Helios var interessert i å kjøpe ham. Da hadde jeg aldri i livet solgt ham til kjøperen. Aldri! Slike ting er en dyrebar lærdom, men jeg har lært. Det er kjempestor forskjell på å baksnakke for å spre løgn og sladder og å advare om at man må være forsiktig med en person av ulike årsaker. 

Når det gjelder den kjempeviktige testen jeg ikke fikk tatt på Helios tror jeg neppe Helios sin eier kommer til å ta den. Hvis det viser seg at Helios er PRA-bærer og hvis noen av kjøperens hunnkatter også er PRA-bærer, og de to parer seg. Da er kjøperen useriøs så det holder! 

Den dag i dag knyter deg seg i magen, og jeg kjenner tårene komme når jeg tenker på hvilken tosk jeg var som var så naiv og dum at jeg solgte Helios til vedkommende 🙁 Det eneste jeg håper på er at Helios har det bra, og det er alt jeg håper på <3 🙂 

Jeg har abyssinervenner i Sverige som kommer til å oppdatere meg med hvordan det går med Helios når de f.eks ser ham på utstilling, og det gjør meg kjempeglad <3 🙂 

Når det gjelder søster Hera blir hun boende her, for hun er nå min eneste nye avlshunnkatt som skal føre linjene videre <3 🙂 Hera er bare kjempeherlig, og hun har også et kjempeflott og nydelig gemytt <3 🙂 Alle som treffer henne blir forelsket i henne også 🙂 

Har lyst å vise dere noen bilder av Hammurabi og Hera som jeg har tatt i det siste 🙂 Jeg håper dere liker bildene mine 🙂 

 

Godpusegutten Hammurabi ute på katteverandaen <3 🙂 

 

Hammurabi koste seg mye ute på katteverandaen i sommer når det var varmt og fint vær <3 🙂 

 

Hammurabi slapper av på puta i sofaen <3 🙂 

 

Godpusejenta Hera ute på katteverandaen <3 🙂 

 

Hera slapper av på puta i sofaen <3 🙂 

 

25.08 – 26.08.2018 var jeg på katteutstilling i Sundsvall. Jeg bodde på Scandic Hotell, og Hera elsket å bo på hotell. Det var som hun ikke hadde gjort annet i sitt liv. Lørdag kveld etter utstillingen var hun så trøtt at hun fant seg en avslappingsplass oppe på hatthyllen på garderobeskapet <3 🙂 

 

Godpusene Hammurabi og Hera <3 <3 🙂 

 

Hammurabi og Hera slapper av i sofaen <3 <3 🙂 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#abyssiner #oppdatering #kattungetrioen #hakrilasabyssineroppdrett #hammurabi #helis #hera #kattunger #abyssinerkattunger #kattungesalg #naiv #bilder 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Åååhhh snuppa mi så råkjedelig at du sliter med skulderen din. Jeg håper du fort blir bra. Og hør på legen og fysioterapeuten din. Edlste søsteren min sliter med betennelser i skuldrene. Og etter som jeg hører er det vondt ja.
      Åååhhh så råfine bilder av Hammurabi og Hera. De er råsøte da;)) Jeg forstår de som blir forelsket i kattungene. For det ble jeg også da jeg traff deg i sommer;))
      Jeg blir lei meg på dine vegne når jeg leser om katten du solgte til Sverige;(( For jeg vet hvor tøft du hadde det i sommer. Men du må ikke føle skyld. Neste gang du får en dårlig magefølelse følger du den. Og du er ikke naiv. Du er godhjertet og snill som tror at andre folk er ærlige. For din og Helios sin del håper jeg at Helios har det bra hos eieren sin;))
      Råbra at det ordnet seg med nytt hjem for Hammurabi. Snuppa vår er sær og sur på andre katter. Hun tåler ikke andre katter. Siden hun er 10 1/2 år gammel ville det blitt galt av oss å få en ny katt. Hun skal få være alenekatt resten av livet sitt. Men ny abyssiner blir det helt sikkert;))
      Ha en råfin fredag og helg;))
      Stooor klem fra Else Marit

    2. Jeg ble glad da jeg leste på facebook at Hammurabi hadde fått nytt hjem <3 Det var fint at du var nøye på hvem du valgte ut til ham. Jeg ville nok gjort nøyaktig det samme. Hammurabi har en vakker personlighet, og jeg har blitt glad i ham etter jeg har besøkt mannen din, deg og kattene mange ganger.
      Jeg håper også at broren til de du har hjemme har det bra, men jeg forstår at du har det vondt og angrer på at du solgte ham til den som kjøpte ham. Det er trist at vi må lære på en slik måte som gjør oss triste, og jeg så hvor utenfor du var da det verste stod på etter ting begynte å komme frem i lyset.
      Du må huske på når andre advarer deg om en eller annen som de kjenner er det ikke alltid å baktale. Hvis du får en advarsel om en person som du må være forsiktig med er det lurt å høre med flere om det er hold i det du får høre. Hvis flere bekrefter at noe er galt må du ta det alvorlig. Følg magefølelsen neste gang. Den guider oss mennesker mer enn du aner.
      Nydelige bilder av kattene, og jeg er glad for at jeg fikk sagt adjø til Hammurabi på onsdag formiddag <3 Jeg ønsker ham lykke til i nytt hjem.
      Du må ha en god og fin kveld kveld 🙂
      Godklem fra Irene

    3. Det må være en forferdelig følelse for du vil jo det beste for en kattunge som har levd de 3 første månedene sine hjemme hos deg ;( Jeg får håpe at hun tar godt vare på ham. Tror du det var med overlegg at hun fikk deg til å komme til Sverige for å signere kjøpekontrakten?
      Alle mennesker har magefølelse i mer eller mindre grad, og de fleste av oss får en dårlig intuisjon når noe ikke er som det skal være. Jeg tror at magefølelsen du fikk var for å stoppe deg men jeg vet ikke om jeg hadde stoppet selv.
      Når jeg tenker på historien med katten du solge til Sverige blir jeg lei meg på dine vegne. Bra at du har noen til å oppdatere deg 🙂
      Det er ubetenksomt å slippe ut en kattunge på 3-4 måneder. Jeg har hørt at kattunger ikke har utviklet retningssans før de fyller ett år. Jeg leste kjøpsbetingelsene på hjemmesiden din og det står tydelig at du ikke selger kattunger som utekatter. Den som leter etter en rasekatt å kjøpe burde lese igjennom kjøpsbetingelsene til oppdretteren. Hvis det står at oppdretteren ikke sleger kattunger som utekatter skal kjøperen respektere det. Jeg hadde ikke turt å ha en dyr rasekatt ute.
      Det er kjekt å få se de fine bildene du har lagt ut 🙂
      Fin, fin kveld til deg, mannen din og kattene dine 🙂
      Klem, klem fra Mona Elisabeth

    4. Dette var veldig trist å lese, og jeg kan føle med hvor vondt du hadde det 🙁 Jeg forstår at det er vondt når det handler om kattunger som du har vokst opp hjemme hos deg.
      Noen mennesker er utspekulerte, og de vet å sno seg rundt som en sleip ål. Den som kjøpte kattungen fra deg har utnyttet deg, og måten du forteller om hva kjøperen sa til deg om at du ikke måtte høre hva andre sa er nok til at noe ikke var helt som det skulle.
      Jeg synes det er veldig trist, for det gjelder en kattunge du elsker 🙁
      Hvorfor skal noen være så utspekulerte at de er uærlige når de kjøper en kattunge eller en valp? Jeg forstår det ikke. De må forstå at de til syvende og sist blir avslørt for at de lyver.
      Jeg håper du har det bedre nå, og jeg håper kattungen har det bra hos kjøperen, og at kjøperen steller godt med kattungen.
      Du stolte på en kjøper som utnyttet deg, og det kunne du ikke vite. Det er kjedelig å lære på denne måten.
      Jeg ønsker deg en fin kveld 🙂
      Stor bloggklem fra Gry

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg