GRATULERER MED 6 ÅRSDAGEN TIL (N) HAKRILAS D-KULL <3 <3 <3 :)

Som årene går! I dag er det 6 år siden kattungene i (N) Hakrilas D-kull blir født, og til verden kom det 4 kattunger (to hannkatter og en hunkatt). De fikk navnene Dixie Rose, Decenta, Demitriz og Dario Dioz (kalt Dioz). Dessvere døde Dario i alt for ung alder <3 🙁

Det var et livlig kull som hang i gardinene, hang i persienene og som la sin elsk på banan! Det var en formiddag at matfar satt og spiste banan. Så hopper Decenta opp i fanget. Hun fikk smake en bit av bananen, og syntes det smake kjempegodt. Nettopp dette oppdaget kullsøsknene hennes, og de hoppet også opp i fanget til matfar for å smake på bananen. Etter dette har alle kattene i D-kullet elsket banan. Bare vi åpnet skapdøren hvor bananen lå kom fire kattunger pilende 🙂

Kattungene i D-kullet var flinke til å bruke oss som klatrestativ, og hver gang vi stod på kjøkkenet for å lage mat hang det 4 kattunger i bukselårene våre i et forøk på å komme seg opp.

I dag bor Decenta hos en familie på Nord Møre, og der er hun fulltidsansatt som musefanger. Demitiz bor hos familien sin på Sunnmøre, og jeg valgte å beholde Dixie Rose selv 🙂

Dixie Rose skal få ekstra godbit til kvelden i kveld <3 🙂

Gratulerer med 6 årsdagen til gjengen i (N) Hakrilas D-kull <3 <3 <3 🙂

Ønsker å dele noen bilder med dere fra tiden før kattungene flyttet, og jeg håper dere liker dem 🙂

 

Mamma Nadina var kjempestolt kattungemamma for kattungene sine fra første sekund, her koser hun seg sammen den førstefødte kattungen i (N) Hakrilas D-kull som ble født 23.11.2011 <3 🙂 

 

Kattungnene i (N) Hakrilas D-kull 3 dager gamle <3 🙂

 

Kattungene i (N) Hakrilas D-kull 6 dager gamle <3 🙂 

 

Dette bildet av kattungene i (N) Hakrilas D-kull ble tatt 14.12.2011 <3 🙂 Mamma Nadina passet godt på smånurkene sine <3 🙂 

 

Når man har abyssinerkattunger i riktig alder, er det sjelden man får tatt bilde av alle kattungene samtidig, men her ligger kvartetten i (N) Hakrilas D-kull samlet <3 <3 <3 <3 🙂 

 

Bilde av kattungene i (N) Hakrilas D-kull tatt 28.01.2012 <3 <3 <3 <3 🙂 

 

GRATULERER MED 6 ÅRSDAGEN <3 <3 <3 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#abyssiner #abyssinian #abyssineroppdret #rasekatt #d-kullet #hakrilasabyssineroppdrett #bursdag #6år #bilder

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Gratulerer til kattene i d-kullet ditt med dagen, og du må gi Dixie masse kos fra meg 🙂 Jeg husker at du oppdaterte facebooken din den kvelden da de ble født med bilder. Det er kjekt å få et gjensyn med bildene av kattungene da de var små.
      Fin, fin kveld ønskes deg, mannen din og kattene dine 🙂
      Klem, klem fra Mona Elisabeth

    2. Hipp hurra med bursdagen til de nusselige 6-åringene 🙂 Det var fine bilder, og så nusselige de er. Jeg falt pladask for bildet hvor Nadina sitter sammen kattungene sine og kattungene ser på fotografen 🙂 Det bildet smelter jeg for <3
      Jeg traff de fire kattungene før de flyttet, og jeg husker det var nummeret før jeg kidnappet dem med meg hjem 🙂
      I kveld var jentene og jeg på Lerkendal på fotballkampen. Det var kjedelig at RBK tapte. Dommeren dømte et par feilbedømminger. Jeg har fri fra jobb i morgen og frem til onsdag neste uke. Det er godt 🙂
      En riktig fin kveld til deg 🙂
      Godklem fra Irene

    3. Gratulerer med dagen til kullet:) Nydelige bilder av dem. Se på kattemamma så lykkelig hun ser ut på ditt første bilde hvor hun ligger med kattungen. Du ser kjærligheten til kattungen sin hos kattemamma. Dyr har sine følelser de også:)
      Du må ha en fin fredag:)
      Bloggklem fra Gry

    4. Mona Elisabeth: Tusen takk for det 🙂 Dixie fikk noe ekstra godt i går kveld til kveldsgodis, og det likte hun godt ja 🙂

      Jeg vet jo at dere som er mine nærmeste venner og som er facebookvennene mine følger med på statusoppdateringene mine når jeg venter kull, og det synes jeg er kjempekoselig 🙂

      Det var kjempekoselig å sitte og bla i billedmappen over kullet der, og mange kjempegode minner dukket opp 🙂

      Ønsker deg og familien din en kjempefin fredagskveld, og ei kjempefin og god helg 🙂

      Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

    5. Irene: Tusen takk for for det 🙂 Det var kjempekoselig å sitte og bla i gamle billedmapper som jeg har lagret på PC’n fra D-kullet, og mange kjempeherlige minner dukkt opp 🙂

      Du har jo truffet kattungene i alle kullene jeg har hatt du! Føl deg beæret 🙂

      Jeg liker også godt det bildet av Nadina og kattungen, og det bildet kaller jeg for “morslykke” <3 🙂

      Tok ikke sjansen med nyoperert hånd å dra på Lerkendal i går kveld. Jeg har operasjonssmerter i håndleddet. Nå sover jeg nesetne hele natten, er smertefri fra morgenen av, men operasjonssmertene kommer om kveldee. Var til legen i dag, og legen sa jeg kom til å ha operasjonssmerter 2-3 uker før det avtok.

      Kjempeherlig med fridager da! Det er godt for deg det <3 🙂

      Ønsker deg en kjempefin fredagskveld, og ei kjempefin og god helg 🙂

      Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

    6. Gry: Tusen takk for det 🙂 Det var kjempekoselig å se igjennom billedmappa jeg har lagret på PC’n, og mange minner størmmet fram 🙂

      Det bildet liker jeg også, og jeg har vunnet en fotokonkurranse for dyr med det bildet 🙂 Jeg kaller det for: “Morskjærlighet” <3 🙂 Ja, dyr har følelser <3 🙂

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg