KJEMPEFORNØYD ETTER EN KJEMPEKOSELIG KATTEUTSTILLINGSHELG I ØSTERSUND I SVERIGE 03.06 – 04.06.2017 :)

03.06 – 04.06.2017 var det duket for årets 2. utstilling, og denne gangen var det Storsjøkatten sin utstilling i Østersund 🙂 

Kl.11.30 fredags formiddag 02.06.2017 satte jeg meg i bilen med kursen mot Østersund. Det var kjempefint vær hele veien med sol og fin temperatur 🙂 Stoppet for å handle i Åre. Må jo benytte sjansen når man først er i Sverige 🙂 Kom frem til campingplassen og hytta vi skulle bo i kl.16.00. Innlosjerte kattene og meg i hytta hvor vi skulle bo. De andre som jeg skulle dele hytte med kom ca. kl.18.30. 

Om kvelden slappet vi av, tok det med ro og satte og pratet. Siden vi skulle tidlig opp på lørdagsmorgenen la vi oss rundt kl.23.30. 

Kl.05.00 ringte klokka, og da var det bare å komme seg opp av loppekassa for å ordne seg i stand til å dra på utstillingen. Utstillingslokalet lå ca. 15-20 minutter unna å kjøre fra campingplassen vi bodde på. 

Da vi ankom utstillingslokalet var det sjekk av stamtavler og vaksinasjonskort, og så innsjekk. Deretter var det å ordne i stand burene våre for så å sette kattene inn i utstillingsburene 🙂 Selve bedømmelsen begynte kl.09.30. På denne utstillingen hadde jeg med meg Elvis som stilte i kastratklassen og Nadina som kun stilte i seniorklassen (katter fra 7-10 år). 

Ønsker å dele noen bilder fra utstillingen, og håper dere liker bildene mine 🙂 

 


Nadina i utstillingsburet sitt 🙂 

 


Elvis i utstillingsburet sitt 🙂 

 


Lørdag 03.06.2017 ble Nadina bedømt av dommer Vladimir Isakov. Nadina fikk kjempebra bedømmelse, og hun ble beste senior 🙂 

 


Elvis ble også bedømt av Vladimir Isakov 03.06.2017, og han fikk kjempefin bedømmelse. Elvis fikk sitt 2. CAP-cert 🙂 

 


Nadina sin kjempefine sløyfe som hun fikk 🙂 

 


Nadina i utstillingsburet sitt, og den kjempefine sløyfen hun fikk henger på buret til pynt 🙂 

 


Den kjempefine pokalen som Nadina fikk da hun ble BIS senior 🙂 

 


Ikke nok med at Nadina fikk pokal. I tillegg fikk hun en stor pose med masse overraskelser 🙂 

 


Søndag 04.06.2017 var det en ny utstillingsdag med nye muligheter. Her er Nadina i utstillingsburet 🙂 

 


Elvis i utstillingsburet sitt 🙂 

 


Elvis til sin grunnbedømmelse hos dommer Glenn Sjöbom 🙂 

 


Elvis fikk kjempebra bedømmelse av dommeren 🙂 

 


Søndag 04.06.2017 fikk Elvis sitt 3. CAP-cert, og fikk tittelen Premier 🙂 

 


Premiersløyfen som Elvis fikk 🙂 
 

 


Elvis i utstillingsburet sitt, og den kjempefine Premiersløyfen hans pynter opp utstillingsburet 🙂 

 


Søndag 04.06.2017 ble Nadina bedømt av dommer Laura  Scholten, og Nadina fikk kjempebra bedømmelse 🙂 Hun ble beste senior 🙂 

 


Nompremien som Nadina fikk søndag 04.06.2017 🙂 

 


Abyssinerhannkatten Jojje = (N) Ororinas George i utstillingsburet sitt 🙂 

 


Abyssinerhannkatten Jojje på dommerbordet til sin grunnbedømmelse 🙂 

 


Utvelgelse av BIV (best i fargevariant) for viltfargede fertile abyssinere 🙂 

 


BiS-pokalen og nompremien til Nadina som hun fikk på utstillingen for å bli beste senior 🙂 

 


Jeg viser frem Nadina som ble Best In Show senior under panelet på utstillingen 🙂 

 


Utstillingburene som Elvis og Nadina hadde under utstillingshelgen 🙂 

 

Utstillingen søndag 04.06.2017 ble ferdig kl.16.05, og kl.16.20 satte jeg kursen hjemover mot Trondheim. Hjemturen gikk kjempefint. Det regnet en del på hjemturen. Gjorde et stopp for å handle samt toalettbesøk på Storlien. Kom hjem kl.20.00 Pakket ut sakene mine, og fikk ryddet opp 🙂 

 


Noen av premiene som Nadina fikk for å bli BIS (Best in Show) senior og Elvis fikk under utstillingshelgen 🙂  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#katteutstilling #østersund #storsjøkatten #abyssiner #premier #bestesenior #bilder 

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Gratulerer med fine resultater på Elvis og Nadina 🙂 Jeg synes Elvis og Nadina er nydelige begge to, og de er gode, snille og tillitsfulle 🙂
      Det var koselig å se de flotte bildene du har tatt på utstillingen. Jeg så oppdatringene dine på facebook og instagram på lørdag og søndag, og det var koselig 🙂
      En fin ettermiddag ønskes deg 🙂
      Godklem fra Irene

    2. Åhhhh grattis med råbra resultater på Nadina og Elvis snuppa mi;)) Så råfin pokal og premeier da. Råfine Nadina og råskjønne Elvis;))
      Som alltid er utstillingsbildene du tar råfine;)) Jeg blir ikke lei av å se på bildene av kattene.
      Ha en fin kveld;))
      Stooor klem fra Else Marit

    3. Gratulerer med fantastsike resultater på kattene dine på utstillingen forrige helg 🙂
      Det var kjekt å lese at Nadina gjord det så bra som hun gjorde det.
      Alltid er det kjekt å lese om utstillingene du er med på, og se vakre utstillingsbilder. Jeg koser meg masse 🙂
      Fin, fin kveld til deg, mannen din og kattene dine 🙂
      Klem, klem fra Mona Elisabeth

    4. Irene: Tusen takk for det 🙂 Kjempekoselig at du likte innlegget og bildene mine 🙂

      Jeg er kjempefornøyd selv med utstillingsresultatene på Nadina og Elvis 🙂 Matmor er kjempefornøyd 🙂

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke 🙂

      Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

    5. Else Marit: Tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg Else Marit, og kjempekoselig at du likte blogginnlegget og bildene mine 🙂

      Synes jo det er kjempegøy å oppdatere bloggen med bilder fra utstillingene jeg er på 🙂

      Jeg er kjempefornøyd med utstillingsresultatene på Elvis og Nadina i Østersund, og jeg er kjempestolt over dem <3 <3 🙂

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke 🙂

      Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

    6. Lillja.blogg.no: Tusen takk for det 🙂 Det var en kjempeherlig utstilling ja, og jeg er kjempefornøyd at du aner ikke 🙂

      Åh tusen takk 🙂 Det var kjempekoselig sagt 🙂

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke 🙂

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    7. Mona Elisabeth: Tusen takk for det 🙂 Kjempekoselig at du likte innlegget mitt og bildene jeg har tatt 🙂 Synes det er kjempekoselig å dele bilder jeg har tatt på utstillingene jeg er på 🙂

      Jeg er kjempefornøyd med utstillingsresultatet på Elvis og Nadina, og jeg er kjempestolt 🙂

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke 🙂

      Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg