FY FLATE JEG BLIR RASENDE, KJEMPESINT, LEI MEG, KVALM OG UVEL NÅR JEG LESTE DENNE KJEMPETRISTE NYHETEN :( NB!! Sterkt innhold

Igjen er vi vitne til en kjempegrusom, forferdelig, tragisk og trist dyrevernsak hvor mattilsynet måtte avlive 16 katter 🙁 

Linken innholder sterke bilder!!!!!!

https://www.ba.no/dyrehistorier/katt/mattilsynet/matte-avlive-16-rasekatter-fra-bolig-i-bergen/s/5-8-528817?ns_campaign=editorial.article&amp%3Bns_mchannel=editorial.facebook&amp%3Bns_source=editorial.facebook&amp%3Bns_linkname=editorial.share.article&amp%3Bns_fee=0

Når jeg leser en slik kjempegrusom sak blir jeg kjempesint, rasende, lei meg, jeg gråter (pga medfølelse fordi jeg tenker på kattene som har lidd), blir kvalm og uvel. Jeg tenker på de stakkars kattene som har hatt det grusom og led <3 🙁 Det skjærer langt inn i hjertet mitt som katteelsker å lese noe sånt 🙁 Har store vanskeligheter med å finne ord 🙁 

Jeg håper denne kjerringa blir får en straff så det svir, og at hun blir fratatt retten til å ha dyr for all framtid. Slike dyreeiere er direkte ondskapsfulle og egoistiske. De burde aldri mer få lov til å ha dyr! Aldri! 

Det finnes ingen unnskyldning for denne handlingen! Ingen! 

Man kan diskutere i det vide og det brede om hva som var årsak til denne grusomme hendelsen med syke og avmagrede katter. Selvsagt finnes det en årsak, men det er likevel ingen unnskyldning i mine øyne! 

Hvis man har problemer med å ta vare på kattene man har skaffet seg, så skaffer man seg ikke katt! Har man dårlig økonomi, og kattene blir syke er veterinærene behjelpelig med avbetaling eller at en dyreeier kan få opprettet en dyrekonto. Hvis man har så dårlig økonomi at man ikke har råd til å dra til veterinæren, så skaffer man seg ikke så mange katter! 

Mattilsynet i Norge har regler for hvor mange katter som anbefales å ha på antall kvadratmeter flate. Jeg vet at Jordbruksverket i Sverige, som er nesten det samme som mattilsynet i Norge har kontroller på registrerte rasekattoppdrettere. Hvis rasekattoppdrettere i Sverige tenker på å skaffe seg en rasekatt ekstra i forhold til Jorbruksverket sine anbefalinger, tar Jordbruksverket en kontroll på boligen og hvordan boforholdene for kattene er i huset. Etter det kommer Jordbruksverket med sin konklusjon om hvorvidt rasekattoppdretteren får lov til å ha en ekstra katt eller to. Kan ikke Norge lære av Svenskene? Svenskene er mye strengere enn hva Mattilsynet i Norge er. 

I både i Norsk Rasekatt Riksforbund og i SVERAK (som er det svenske raskekattforbundet) er det regler om hvor mange kattungekull en hunnkatt kan få pr. år. Det er rett og slett for at en hunnkatt ikke skal bli brukt som fødemaskin. 

Denne kjerringa som vannskjøttet rasekattene sine bør så absolutt få en straff så det holder, men dessverre tror jeg ikke det skjer. Hun får vel bare en klapp på skulderen. Det irriterer meg voldsomt! Hvordan kan man forvente at slike mennesker lærer da??? 

Jeg finner i hvertfall ingen unnskyldning samme hva som er bakenforliggende årsaker til at kjerringa vannskjøttet kattene sine! 

Enkelte mennesker burde aldri fått lov til å være dyreeiere! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#dyremishandling #vannskjødselavkatter #katthold #katteier #ansvarsomkatteeier #sint #leimeg #kvalm #uvel

 

 

5 kommentarer
    1. Ja, det er helt forferdelig..! Slikt skal ikke skje. Men jeg vil tro at dama slet psykisk. Det er ingen unnskyldning for det som er gjort, men hun trenger nok også hjelp i tillegg til straff.
      En annen forferdelig video som sprer seg nå, er ei dame som holder fast katten sin mens hun blåser røyk inn i nesen dens. Så holder hun for nesen slik at den ikke får pustet ut. Altså, hva f er galt med folk???

    2. Fysj. Jeg ble lyne forbannet at jeg begynte å grine da jeg leste nyheten på facebook 🙁 Det skal ikke skje. Jeg håper at hun får en streng straff. Navnet til damen burde blitt frigjort, for jeg regner med at noen innen rasekattmiljøet kjenner til hvem det er. I tilfeller som dette skulle navnet blitt offentliggjort, for hun må ikke få tak i flere katter eller andre dyr.
      Fin, fin kveld til deg, mannen din og kattene dine 🙂
      Klem, klem fra Mona Elisabeth

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg