BILDER FRA ADELKATTEN SIN JULEUTSTILLING I LETOHALLEN PÅ DAL 10.12 – 11.12.2016 :)

Lørdag 10.12.2016 og søndag 11.12.2016 var det duket for årets siste katteutstilling i Norge. Den ble arrangert av Adelkatten i Letohallen på Dal ikke så langt fra Eidsvoll.

Det er blitt en årlig tradisjon å delta på den utstillingen hvert år, og det er kjempekoselig å reise ned for å være med på juleutstillingen 🙂

Av kattene mine hadde jeg med meg Nadina, Elvis og Grace, og hun som har kjøpt Grace sin kullbror (Gizmo) var også med nedover 🙂

Torsdag kveld 08.12.2016 tok vi nattoget fra Trondheim ned til Gardermoen, og ankom Gardermoen kl.06.16 om morgenen. Gizmo og pappa Elvis lå og småmjauet til hverandre nesten hele turen. Når Gizmo mjauet, svarte Elvis tilbake. Det ble vel omtrent en times søvn på nattoget ned mot Gardermoen.

Hotellet vi skulle bo på har en skyssordning, og de henter hotellgjester på Gardermoen som kommer med fly eller tog. Både eieren til Gizmo og jeg var trøtte, og vi gikk innom en Starbucks kafè. Jeg bestilte verdens beste kaffe latte, og hun bestilte seg en sjokolade 🙂

Kl.07.15 kom hotellbilen og kjørte oss til Best Western Hotell Letohallen 🙂 Vi fikk mitt hotellrom med en gang, men vi måtte vente på Ragnhild sitt rom var klart. Begge to var vi trøtte etter en lang natt på toget, og vi la oss for å sove noen timer. Vi sov til kl.12.30. Da var det godt å få seg en dusj.

Om ettermiddagen slappet vi av på hotellrommet, og satt og pratet. Etter hvert utover dagen begynte andre utstillere å ankomme hotellet, og det det var kjempekoselig å se igjen rasekattkolleager og venner 🙂

Etter hvert fikk også Ragnhild hotellrommet sitt, og hun innstalerte seg der, og fikk slappet av.

Om kvelden når burene var satt opp i hallen, fikk vi lov til å komme inn i hallen for å henge opp burpyntene våre. Det er kjempegodt, for da slipper vi å tenke på det om morgenen på selve utstillingsdagen.

Jeg gikk og la meg kl.23.30 fredagskveld.

Lørdags morgen kl.05.00 stod jeg opp og dusjet. Kl.06.45 møtte jeg Ragnhild nede ved heisen, og vi gikk inn i hallen til veterinærkontrollen. Så satte vi kattene i utstillingsburet før vi gikk inn i frokostsalen på hotellet og spiste frokost. Hotellet vi bodde på ligger vegg i vegg med Letohallen. Det er praktisk for oss utstillere 🙂

Bedømmelsen av kattene begynte kl.09.30. Jeg tok selvsagt noen bilder som jeg har lyst til å dele med dere 🙂

 


Godpusejenta Nadina i utstillingsburet sitt 🙂 

 


Godpusegutten Elvis slapper av i utstillingsburet 🙂 Elvis var sperret fra å ta Norsk cert, og han må til Sverige for å ta neste cert. Han var bare med i avlshannklassen 🙂

 


Godpusejenta Grace i utstillingsburet sitt 🙂 

 


Godpusegutten Gizmo slapper av i kattesengen i utstillingsburet 🙂 

 


Nadina har jo oppnådd den høyeste tittelen som fertil (Supreme Champion), og denne gangen deltok hun i klasse 1. I klasse 1 får alle katter som deltar HP (hederspris). Siden Nadina er 7 år gammel, deltok hun også i seniorklassen for første gang. Lørdag 10.12.2016 ble Nadina nr.2 av hunnkattene i seniorklassen 🙂 

 


Når Elvis er på utstillinger, elsker han å få oppmerksomhet fra publikum. Han prater med dem, og gjør ablegøyer i utstillingsburet 🙂 

 


Gizmo taklet sin første utstilling på en kjempeflott måte, og man skulle tro at han hadde vært på utstilling hele livet. Lørdag 10.12.2016 ble han Ex1 av hannkattene i ungdyrklassen, og han fikk en kjempebra bedømmelse 🙂 

 


Grace er også kjempeflink på utstillinger. Hun fikk kjempebra bedømmelse av dommeren, og lørdag 10.12.2016 ble hun Ex3 av hunnkattene i ungdyrklassen 🙂 

 


Den kjempefine HP-sløyfen som Nadina fikk 🙂

 


På utstillingen hadde Elvis med seg 3 kattunger fra to forskjellige kull, og dermed var han kvalifisert til å være med som avlshann. Han ble beste avlshann i sin kategori, og fikk denne kjempefine pokalen 🙂 

 


Søndag 11.12.2016 var det en ny utstillingsdag og nye muligheter 🙂 Her er godpusejenta Nadina i utstillingsburet 🙂 

 


Godpusegutten Elvis i utstillingsburet sitt 🙂 

 


Godpusejenta Grace i utstillingsburet sitt 🙂 

 


Godpusegutten Gizmo i utstillingsburet sitt 🙂 

 


Søndag 11.12.2016 deltok Nadina på utstillingen i klasse 1 og i seniorklassen 🙂 

 


Nadina fikk kjempebra bedømmelse av dommeren som dømte henne i den vanlige klassen, og dommeren som dømte henne i seniorklassen 🙂 

 


I klasse 1 fikk Nadina sitt HP (hederspris), og i seniorklassen ble Nadina beste hunnkatt. Hun konkurrerte med sin far (Timbuktu) som ble beste hannkatt i seniorklassen. Det var Timbuktu som ble beste senior totalt 🙂 

 


Da Grace skulle frem til dommeren rakk jeg ikke å ta med fotoapparatet, men Grace var kjempeflink på dommerbordet da hun skulle bedømmes av dommeren 🙂 

 


Grace fikk kjempebra bedømmelse av dommeren 🙂 

 


Søndag 11.12.2016 ble Grace Ex3 av hunnkattene i ungdyrklassen 🙂 

 


Gizmo til sin grunnbedømmelse hos dommeren søndag 11.12.2016 🙂 

 


Gizmo var kjempeflink på dommerbordet da han var til grunnbedømmelse han også 🙂

 


Gent og Gizmo i utvelgelsen av hvem av de to hannkattene som skulle bli Ex1. Dommeren mente at begge to hadde hver sine styrker. Søndag 11.12.2016 var det Gent som ble Ex1 🙂 

 


Pia med sin kjempefine Hottie som ble Ex1 av hunnkattene i ungdyrklassen både lørdag 10.12 og søndag 11.12.2016 🙂

 


Den kjempefine blå abyssinerhunnkatten Ingave’s Vilje på dommerbordet til sin grunnbedømmelse 🙂 

 


Emelie med sin kjempefine blå abyssinerhunnkatt Bailey på dommerbordet under sin grunnbedømmelse 🙂 

 


Elvis sin sorrelsønn (N) Mayas Pride Osiris på dommerbordet under sin grunnbedømmelse. Osiris ble Ex1 lørdag 10.12.2016 og søndag 11.12.2016, og søndag 11.12.2016 ble han også NOM til panelet 🙂 

 


De tre sorrelfargede abyssinerne i utvelgelse av BIV (best i fargevariant). Det var den kjempefine sorrelfargete hannkatten Thor som ble BIV begge dagene 🙂 

 


Søndag 11.12.2016 ble Elvis igjen beste avlshannkatt i sin kategori 🙂 

 


Utstillingsburene som Gizmo og Grace hadde under utstillingshelgen 🙂 

 


Utstillingsburet som Nadina hadde under utstillingshelgen 🙂 

 


Utstillingsburet som Elvis hadde under utstillingshelgen 🙂 
 

Utstillingen var ferdig søndag kl.17.00, og da var det å pakke ned burpynt i utstillingskofferten samt å få kattene på hotellrommet. En maine coon utstiller fra Trondheim tok med seg Grace i bilen tilbake til Trondheim.

Ragnhild og jeg ble igjen på hotellet til mandag 12.12.2016, og om kvelden slappet vi av, tok det med ro og bestilte oss en pizza som vi koste oss med på hotellrommet 🙂

Etter vi hadde spist middag gikk jeg ned på hotellrommet mitt og pakket sammen tingene mine. Jeg slappet av og så på TV’n før jeg la meg for å sove.

Mandag 12.12.2016 ringte vekkerklokka kl.06.00. Jeg stod opp og ordnet meg i stand. Ragnhild og jeg fikk ned baggasjen vår, og da var det å vente på skyssen med hotellbilen som skulle kjøre oss til Gardermoen. Toget fra Gardermoen til Trondheim gikk kl.08.28.

Jeg sov stort sett fra Gardermoen til Lillehammer, og det var godt. Siden vi hadde katter, satt vi i dyrekupè. Jeg tok ut Elvis i selen, og Elvis koste seg kjempemasse. Han lå litt i fangen, la seg i setet ved siden av meg, la seg litt i transportburet og satt i togvinduet og så ut. Det er ikke noe problem å ha med seg Elvis på togtur, for han er så medgjørlig 🙂 Nadina lå og sov hele turen 🙂 Hun er også kjempesnill og tålmodig å reise med 🙂

Kl.14.31 ankom toget Trondheim S, og mannen min hentet oss på stasjonen 🙂 Det var godt å komme hjem og få pakket ut etter en kjempekoselig utstillingshelg 🙂

 

 

 

#adelkatten #katteutstilling #adelkattensinjuleutstilling #abyssiner #katter #bilder #letohallen

4 kommentarer
    1. Råherlige bilder fra utstillingen snuppa mi;)) Det var råartig å treffe deg og kattene på søndag;))
      Så store Gizmo og Grace har blitt siden jeg så dem i august. Og jeg syntes begge to var råfine;))
      Grattis med flotte resultater på kattene;)) Og det var artig at Elvis ble beste avlshannkatt begge dagene;)) Han er bare råfin den gutten;))
      Ha en fin mandag;))
      Stooor klem fra Else Marit

    2. Gratulerer med supre resultater også beste avlshann da 🙂 Jeg fikk med meg oppdateringene du la ut på facebook, snapchat og instagram, og det var kjekt å se den direktesendte videoen du laget. Det må du gjøre mer av en annen gang du er på utstilling 🙂
      Du verden så kjekt å få se de fine bildene som du har tatt på utstillingen, og den pokalen så fin ut 🙂
      Synd du ikke får til å komme 5.juledag, men jeg forstår at du må ta det med ro etter operasjonen i foten. Det var bra du fikk operasjonen nå slik at du slapp å gå og vente til etter jul.
      Fin, fin kveld ønskes deg, mannen din og kattene dine 🙂
      Klem, klem fra Mona Elisabeth

    3. Gratulerer til deg og kattene dine for fine resultater på utstillingen 🙂 Jeg koste meg jeg også da jeg så på livestramingen du hadde, og det var moro å se livet på en utstilling 🙂 Det må du gjøre mer av 🙂
      En fin onsdag ønskes deg 🙂
      Godklem fra Irene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg