KATTENS DAG OG KATTEVISNING PÅ BUTIKKEN HUND SOM HOBBY 12.11.2016 :) (Bilder)

Lørdag 12.11.2016 var vi i Katteklubben Midt-Norge (KKMN) invitert til å bli med på Kattevisning i anledning “Kattens Dag” på dyrebutikken “Hund Som Hobby” i Trondheim i samarbeid med Royal Canin.

Fra klubben vår var vi 9 stk som hadde med katten våre for å vise dem fram, og de fleste rasene vi har i klubben fikk vi vist fram.

Vi var på “Hund Som Hobby” fra kl.12.00 – 17.00, og det var jevnt nokså mange kunder som stakk innom. Mange interesserte kunder kom bort for å spørre om de forskjellige kattene våre, og for å slå av en katteprat. Vi fikk fortalt de som ønsket om den rasen vi har, og hvorfor vi har nettopp den rasen vi har valgt 🙂

Klubben vår var med på Kattevisning i 2015 også, men da var det på torsdags ettermiddag. Det var langt mer kunder nå enn forrige gang vi deltok på dette. Vi konkluderte med at det var bedre å være med på Kattevisning på en lørdag, enn på en torsdags ettermiddag/kveld.

Selvøflgelig fikk jeg fotografert noen bilder på Kattevisningen, og jeg håper dere liker bildene 🙂

 


En kjempefin devon rex hunnkatt 🙂 

 


En kjempefin burmeser hunnkatt 🙂 

 


En kjempefin og avslappet kurilsk bobtail hunnkatt 🙂 

 


En kjempefin maine coon hunnkatt 🙂 

 


En annen kjempefin maine coon 🙂 

 


En kjempefin ragdoll hunnkatt 🙂 

 


En kjempefin hellig birma 🙂 

 


Den kjempefine sibirhunnkatten Camilla lot seg ikke stresse over å være på kattevisning 🙂

 


Av mine tre abyssinere hadde jeg med meg Elvis, og Elvis var overlykkelig over å ha flere hunnkatter rundt seg 🙂 Han syntes det luktet parfyme 🙂 

 


Godpusegutten min Elvis på Kattevisningen 🙂 

 

 

 

 

 

 

 

 

#katter #kattevisning #hundsomhobby #kattklubbenmidtnorge #kkmn #ragdoll #helligbirma #mainecoon #burmeser #kurilskbobtail #abyssiner #devonrex

 

10 kommentarer
    1. Såååå råfine kattebilder du har tatt på kattevisningen snuppa mi;)) Det tenker jeg var artig å være med på. Og tenk så artig for de som kommer innom butikken å se de forskjellige kattene. Selvsagt er bildene av Elvis min favoritt. Men jeg synes devon rexen er råstilig rase;))
      Ha en fin kveld;))
      Stooor klem fra Else Marit

    2. Jeg vet at Vestkystkatten har hatt en kattevisning, men jeg var opptatt den dagen de hadde det.
      Kjekt at deler bilder av alle de fine kattene, og bildene var virkelig fine 🙂 Jeg er svak for mainecoon, abyssiner og devon rex, og de er klart mine favoritter i katteraser.
      Fin, fin kveld til deg mannen din og kattene dine 🙂
      Klem, klem fra Mona Elisabeth

    3. Det var morsomt å treffe deg på Hund som hobby den lørdagen på Lade, og jeg syntes de to maine coonene var flotte 🙂 Jeg sa det til mannen min at det var fint at dere viste forskjellige raser på kattevisningen, og jeg hadde aldri sett kurilsk bobtail før. Den var fin 🙂
      Vi fikk med oss prøvefor fra Vigor tror jeg, og jeg prøvde å se om Maco ville ha det. Han elsket foret. Jeg la det fra meg i skapet, og tror du ikke han hadde fått opp døren, funnet tak i posen og spist opp resten av foret da? Det foret var populært mottatt fra Maco 🙂
      En fin kveld ønskes deg og dine 🙂 Jeg sitter og følger med sjakkpartiet på NRK2, og det er nå det er spennedne. Til alt hell har jeg frihelg. Vi får krysse fingrene for at det går Mangus sin vei 🙂
      Godklem fra Irene

    4. Else Marit: Tusen takk for kjempekoselig kommentar på blogginnlegget mitt Else Marit vennen 🙂

      Det var kjempegøy, og særlig at det var mange kunder innom som kom bort for å snakke om katt, og for å se på kattene våre 🙂

      He, he, he 🙂 Ja du er litt innhabil i denne saken angående rasene 🙂 Devon Rex er en publikumsvennlig rase som trekker folk til seg. Jeg er forelsket i Devon Rex jeg, og de har mye av de samme faktene som en abyssiner når det gjelder væremåte 🙂

      Ønsker deg en kjempefin lørdag, og ei kjempefin og god helg 🙂

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    5. Mona Elisabeth: Tusen takk for en kjempekoselig kommentar fra deg på blogginnlegget mitt 🙂

      Jo, jeg tror egentlig du har rett. Jeg har jo facebookvenner (rasekattvenner) som er med i Vestkystkatten, og jeg mener å huske at de reklamerte for at de skulle vær med på en kattevisning.

      Det er en kjempefin anledning for de som ønsker å se rasene for å ta en titt. På en kattevisning kan vi ta oss bedre tid enn på en katteutstilling. Der skal vi frem med kattene, vi skal stelle dem før de skal på dommerbordet og vi skal frem til utvelgelse av BiV og NOM. Jeg har selv opplevd at jeg har pratet med publikum på katteutstilling hvor jeg har måttet avbryte samtalen fordi jeg måtte frem til dommeren med en av kattene. Det er litt kjedelig.

      Ønsker deg en kjempefin lørdag, og ei kjempefin og god helg 🙂

      Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

    6. Irene: Tusen takk for kjempekoselig kommentar på blogginnlegget mitt 🙂 Kjempekoselig at du og jentene tok turen innom. Det passet jo perfekt at dere måtte ha kattemat til Maco da 🙂

      Det syntes vi også, og vi sa det som en oppsummering at det var kjempebra at nesten alle rasene våre i klubben var representert på kattevisningen.

      Ha, ha, ha 😀 Her hjemme også. Vigorfòret er kjempepopulært, og kattene elsker det 🙂

      Jeg er enig med deg at kurilk bobtail er en kjempefin rase, men jeg tror ikke jeg ville hatt den rasen.

      Har også fulgt med litt sjakk, men jeg skjønner ikke bæra av det. Jeg kjenner til navnet på brikkene jeg da 🙂

      Ønsker deg en kjempefin lørdag, og en kjempefin og god helg 🙂

      Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg