HVA??? NOEN MENER VISST AT BLOGGEN MIN SOM ER EN REN KATTEBLOGG ER MENT FOR Å PROVOSERE!

I det siste har jeg mottatt flere anonyme kommentarer med kritikk for at jeg bare blogger om katter, og at jeg shouter gamle innlegg. Beskyldningene har gått på jeg kverulerer og provoserer når jeg blogger om kattene mine, og at jeg shouter og provoserer med vilje når jeg shouter innlegg med bilder av kattene mine! Jeg har også fått anonyme kommentarer om at bloggere føler seg provosert når jeg blogger om kattene mine, og tar opp temaer om katt,  kattehold og dyremishandling! 

Jeg har også fått ufine anonyme kommentarer som har gått rett til godkjenning med beskyldning om at jeg har stjålet bildene mine av kattene! 

Jeg er abyssineroppdretter, og driver et rasekattoppdrett. Har noen kull i ny og ne, og reiser på utstillinger med kattene mine. Elsker kattene mine som om de var mine egne unger <3 <3 <3 Bloggen min er en ren katteblogg, og jeg har ingen intensjoner om å provosere eller kverulere noen andre bloggere. Jeg blogger kun fordi som er interessert i å lese om katter, og jeg har fått private mailer fra lesere som har lest på bloggen min med takk for at de har fått svar på spørsmål gjennom å lese blogginnleggene mine! Hvis noen sier at jeg blogger om kattene mine fordi jeg vil provosere og kverulere andre bloggere tar de fullstendig feil, og er på bærtur som det går an å bli! 

Hvis du som leser bloggen min blir provosert og mener at jeg kverulerer gjennom blogginnleggene mine, er det du som har et problem, og ikke jeg! Liker du ikke det jeg blogger om så står det fritt i å gå videre til en blogg som interesserer deg mer! Jeg tvinger ingen til å lese bloggen min, og jeg blogger for de som liker å lese om katt, se bilder av katt og som kanskje tenker på å skaffe seg rasekatt. Formålet med bloggen er at de som leser bloggen min kan få vite hva det innebærer å være rasekattoppdretter, drive med utstilling og ha kattunger. Jeg vil også vise frem abyssinerne mine til de som leser bloggen min, for å vise hvordan abyssineren er som rase, for personlig elsker jeg abyssinere som rase. Det er en rase som ikke kan beskrives, men må oppleves! Kan ikke se at en blogg som omhandler abyssinerne mine provoserer andre bloggere! Det gir ingen mening! 

På samme måte velger jeg å shoute fordi jeg ønsker å vise frem abyssinerne mine. Det er min måte å reklamere for mitt oppdrett på. Når jeg shouter blogginnlegg om kattene mine, er det kun rettet mot katteinteresserte lesere, og eventuelle potensielle rasekattkjøpere som vurderer å kjøpe seg rasekatt! Som sagt har jeg mottatt mange mailer fra lesere som har lest blogginnleggene mine med spørsmål omkring rasekatt generelt, rasekatt og unger og om dette med innekatt og utekatt samt spørsmål om utstillinger. Det er bekreftelse nok for meg at bloggen min har en misjon. Før jul kom det en julegave med en julestrømpe for katt fra en 12 år gammel jente. Den sendte hun til kattene mine <3 🙂 

Jeg respekterer at bloggere kanskje ikke liker katter på samme måte som at folk ikke liker hunder.

Når jeg blogger om kattene mine fra denne bloggen, har jeg ingen andre bloggere i tankene! De jeg har i tankene er de som er katteinteressert, de som er rasekattinteressert, de som liker det jeg blogger om og de som liker å se på bilder og videoer av kattene mine. 

En katteblogg kan aldri komme på en toppliste samme hvor mye man shouter. Det er jeg fullstendig klar over, men når jeg shouter gamle innleggg så er det fordi jeg vil vise frem kattene mine som jeg elsker <3 <3 <3 🙂 

Til deg/dere som har postet anonyme kommentarer på bloggen min angående bloggen min. Hvorfor kaster dere bort tiden deres i å skrive slike kommentarer på bloggen min? På den tiden dere kaster bort på min blogg kunne dere lest en blogg som var mye mer interessant for dere! 

Anonyme kommentarer om at jeg angivelig skal ha stjålet bildene av kattene mine ler jeg av. Kommentarene gir ingen mening! Hva slags interesse skulle jeg ha i å stjele bilder av andres abyssinere. Den/de anonyme som ved noen anledninger har påstått at bildene jeg deler på bloggen min er stjålet, har lagt ved en link til denne bloggen: http://www.hakrilas.no/blogg  Jeg vil da si at denne bloggen er den offisielle bloggen til mitt oppdrett (N) Hakrilas Abyssineroppdrett, og er knyttet til min hjemmeside for (N) Hakrilas Abyssineroppdrett! Den bloggen eier jeg helt selv siden den er tilknyttet hjemmesiden som driftes av et it-firma.

Bloggen her er en nødblogg, fordi av og til er det serverkrasj på den serveren hvor bloggen og hjemmesiden ligger. Da har det hendt at jeg har mistet innlegg, og da kan jeg hente innlegg fra denne bloggen å føre over til min offisielle blogg for oppdrettet mitt! 

Til orientering vil jeg si at det er på den offisielle bloggen til (N) Hakrilas Abyssineroppdrett jeg har flest lesere. Der ligger lesertallet på ca.2500 lesere hver eneste dag! På den bloggen har jeg også egen sponsor som jeg har samarbeid med 🙂 

Dere som leser bloggen min er hjertelig velkommen til å legge igjen en kommentar, men husk at dette er en ren katteblogg hvor jeg blogger kun om kattene mine, deler bilder og videoer av kattene mine, forteller om dagliglivet med katt som rasekattoppdretter, deler bilder fra utstillinger og tar opp katterelaterte saker som f.eks. noe som jeg brenner for mishandling av katter, viktigheten av å sterilisere/kastrer katten sin og dumping av kattunger! 

Purr,, purr fra Toril og kattene 

 

 


Kattungetrioen i (N) Hakrilas F-kull (Florence, Felicia og Felix) <3 <3 <3 🙂 

 

 

 

 

 

 

 

#blogging #rasekattoppdretter #abyssineroppdretter #respekt #toleranse #hjertesukk

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. jeg synes du ikke bør bry dem om dem. Sånne kommentarer forteller mer om dem som skriver sånt, enn de gjør om deg. Synes du skal fortsette å blogge om det du vil som f.eks. katter 🙂
      Når de må være anonyme så er de nok ikke så tøffe likevel…. selv om de prøver å gjøre seg tøff i kommentarfeltet.
      Stå på!

    2. Blogging handler om å meddele noe, noe man er opptatt av. Så opptatt av, er man av noe, at man mener også andre må lese/se. Dette er jo greit. Jeg er også opptatt av det. Så har jeg også erfart noe annet. At det finnes mange selvutnevnte “blogg-vektere” der ute som, anonymt, ser det som sin store oppgave å meddele andre hva andre (altså, du og jeg) skal og bør skrive om. Jeg har hatt noen slike anonyme merksnodige personer jeg også, men jeg velger å overse dem. Og på bloggen min kommer de ikke. Jeg publiserer ikke anonyme kommentarer, og de som kommer med surmaga oppgulp må gjerne sitte hele natta å skrive. Men de kunne spart seg, og heller brukt tiden på noe annet. Jeg har verken tid eller interesse av å lese disse.
      Om du blogger om katter, fotball eller annet, så er det jo noe du skal fortsette med. Så får de anonyme og surmaga kommentarene bare svirre. Du blir ikke kvitt dem uansett. Akkurat som søppel, uansett hvor ofte du tømmer den, kommer det bare mer. Stay on!

    3. Mjiaow: Det skal være sikkert og visst at de har 🙂 På den tiden den/de anonyme bruker på å legge igjen en hjernedød kommentar, kunne de har brukt til å lese en annen blogg som er innenfor deres interesseområde. Jeg bare skjønner ikke hvorfor de tar seg seg tid hvis de ikke liker det jeg blogger om. Det gir ingen mening 🙂 Ønsker deg en kjempefin søndag 🙂

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    4. Lise: Jeg synes mer det er komisk at de i det hele tatt gidder å ta seg tiden til å kommentere hvis de ikke liker bloggen og det jeg blogger om. Det gir ingen mening i å sitte på en blogg som man ikke liker å skrive negative kommentarer. Hvor er logikken lurer jeg på?

      Jeg ser på de som kommenterer anonymt uten navn eller nick som feige, for de er feige når de ikke tørr å vise ansikt 🙂

      Tusen takk for det 🙂

      Ønsker deg en kjempefin søndag 🙂

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    5. rteworld: Tusen takk for kommentar 🙂 Det er så sant så sant, og det er jo derfor vi blogger, fordi vi er stolte av interessene våre 🙂

      Jeg finner ingen logikk hvis de misliker en blogg, så bruker de tiden sin på å legge igjen en hjernedød kommentar. Det gir ingen mening. Hvis jeg ikke liker en blogg, så legger jeg heller ikke igjen en kommentar der.. Da går jeg videre til neste blogg 🙂 Du nevner om natta ja! Den/de anonyme kommentarene har kommet inn på natta.

      Kommentarene blir stoppet av kommentarkontrollen, og da publiserer jeg dem ikke på bloggen min. Jeg sletter alle slike kommentarer, men neste natt har det kommet inn nye. Jeg ser jo tydelig at det kommentarene er skrevet fra nettbrett eller mobil, for det er de samme tallene i ip-numrene, men noen nummer forandrer seg. Ergo flyttbar wifi.

      Det var en bra sammenlikning. Som søppel. Den fylles opp like fort som man tømmer den.

      Ønsker deg en kjempefin søndag 🙂 Nå ser deg ut som om sola titter frem her i byen også 🙂

      Purr, purr fra Toril og kattene

      Je

    6. Beklagelig så er det anonyme skribenter overalt, og de skyr ingen midler tror jeg…. Hva søttern har de med om det er eldre bilder eller nye???? KUN misunnelige!! Nydelige katter har du, vær stolt du. Flott blogg forresten!! You go girl!

    7. Mara: Tusen takk for det 🙂 Dessverre så ser det ut som at terskelen for å ytre seg negativt på sosiale medier som blogg er blitt en ny trend.

      Hva som rører seg i disse hodene til de som kommenterer stygt anonymt vet jeg ikke. Noe må det være. Mangel på tidsfordriv, for kommentarene blir ofte skrevet om natten. Det er heller ingen logikk i hvorfor de gidder å sitte å skrive anonyme kommentarer på en blogg som de ikke liker. Hvorfor kaste bort sin dyrebare tid? Det gir overhodet ingen mening 🙂

      Jeg har vansker med å tro at noen kan være misunnelig på meg og bloggen min, men det er vel fordi jeg selv ikke vet hvordan der er å være sjalu på noen.

      Ønsker deg en kjempefin søndag 🙂

      Purr, purr fra Toril og kattene

    8. At folk har for lite å henge seg opp i er det ingen tvil om! Men å henge seg opp i din blogg er jo helt utrolig. Klage over katter, på en blogg som er tilegnet katter… Det sier noe om de som klager!
      Du har en fin blogg, der abyssinerne er i fokus! Jeg elsker og se på bildene du legger ut, og får meg mang en god latter av historiene!
      Så….. 🙂 Må bare le med deg 😀

    9. Lillja.blogg.no: Det tyder i hvert fall på at de har alt for lite å finne på, og burde skaffe seg en hobby. Jeg mener det gir så lite mening når de/den bruker av tiden sin til å ytre seg negativt som anonym på en blogg som ikke faller i smak! Bruk tiden på å lete opp en bedre blogg som de faktisk liker.

      Når jeg er innom en blogg, og finner ut at den bloggen ikke faller i min smak, så legger jeg heller ikke igjen stygge kommentarer!

      Tusen takk for det kjære deg 🙂 Ja du er jo en av mine faste lesere som er innom bloggene mine, og det setter jeg kjempestor pris på 🙂

      Ønsker deg en kjempefin søndag 🙂

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    10. Åhhh snuppa mi;)) Hvordan kan noen mene at du provoserer med bloggen din og at du shouter? Du har jo en katteblogg om rasekatter. Men hvis det provoserer andre bloggere er de som har et problem. Ikke du.
      Du skriver råbra om kattene dine når du forteller om dem. Og bildene du poster på bloggen din er råfine;)) Sånne flotte dyrebloggere skulle det ha vær flere av. Det mener jeg;))
      Du har et formål med bloggen din. Og det er å blogge om kattene for å vise leserne dine hva abyssinere er og hverdagen med kattene dine. Det er jo det som gjør hele bloggen sååå råbra;))
      Stå på og blogg videre snuppa mi;))
      Ha en fin ettermiddag;))
      Stooor klem fra Else Marit

    11. Else Marit: Tusen takk for kjempekoselig kommentar Else Marit vennen 🙂 Heldigvis blir slike kommentarer stoppet av kommentarkontrollen som jeg har satt inn. Dermed sletter jeg absolutt alle slike kommentarer. De er ikke verdt å ha liggende på bloggen min en gang.

      Målet med bloggen min er jo å reklamere for rasen abyssiner, samt fortelle om dagliglivet med kattene, hvordan jeg som oppdretter jobber, vise bilder av kattene, fortelle om kattungene som vokser hopp hos oss, vise videoer og vise bilder fra utstillinger jeg er på. Jeg har full forståelse for at noen kanskje synes det er kjedelig med en slik type blogg, men da burde de heller ikke brukt tiden sin til å spre rundt seg med sure oppgulp. De kan gå videre til neste blogg som er i deres smak. Det er heller ikke alle blogger jeg liker å lese, men da kommenterer jeg heller ikke hos dem.

      Jeg kommer fortsatt til å stå på. Det skal jeg love deg 🙂

      Ønsker deg en kjempefin mandagskveld, og ei kjempefin og god uke 🙂

      Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg