NB!!! STERKT INNHOLD!!!! NOK EN HJERTERÅ OG TRIST SAK OM EN KATT SOM ER FUNNET STERKT MISHANDLET :(

Denne saken gjør meg kjempesint, trist og lei meg 🙁 Stakkars katt!!!! Bildet ble lagt ut av Dyrebestkyttelsen i Sør-Rogaland i dag! 

 

Som katteier selv er jeg opptatt av kattenes (og dyr generelt) vel og ve, og er det noe som gjør meg kjempesint, lei meg, frustrert og regelrett fly forbanna så er det når jeg leser slike kjempetriste historier 🙁 Jeg får vondt langt inni hjerteroten, og tårene mine presser på og strømmer ned kinnene 🙁 

Jeg greier ikke forstå hvilken/hvilke tankeløs og ondskapsfull idiot som fester en strikk/strips rundt magen på katten? Pga stripsen/strikket rundt magen har katten fått store skader, og katten er livredd for mennesker. Stakkars, stakkars katt <3 <3 <3 🙁 Måtte de som har gjort dette brenne en viss plass…. Beklager å si det, men tolerere over hodet ikke dyremishandling! Jeg skulle personlig ha fått tak i de som mishandler katter/dyr, og da skulle jeg fortalt dem noen sannhetens ord, og jeg tror ikke det bare hadde blitt sannhetens ord…. 

Det er slett ikke en normal atferd å gjøre noe slikt med en stakkars og forsvarsløs katt, og jeg finner over hodet ingen unnskyldning for en slik grusom og ondskapsfull handing!! Forskning har vist at de som mishandler dyr før eller siden også vil mishandle mennesker! 

Man prøver å finne svar på hvorfor noen er så ondskapsfulle at de mishandler dyr. De vi finne svar på hvorfor dyremishandlere utøver den kjempegrusomme og ondskapfulle handlingen!  Selvsagt ønsker man å finne svar på hvorfor noen utfører en slik grotesk handling mot et forsvarsløs dyr, men jeg synes det blir så feil å “skjønne seg i hjel”! Dyremishandling er etter min mening en like grotesk og ondskapsfull handling på samme måte som mishandling av et menneske. Både dyret og og mennesker er et levende individ! 

Er det en ting som er sikkert når det gjelder dyremishandlere, er det at at de som mishandler dyr er totalt blottet for det som kan kalles for empati, samvittighet og selvinnsikt! Der har også et voldsomt hat og sinne i seg! 

Jeg håper inderlig at Dyrebeskyttelsen i Sør-Rogaland får inn mange tips, slik at de får løst denne kjempeforferdelige, grusomme og triste saken! I tillegg håper jeg på at den/de som har gjort dette med den katten får straff så det svir! 

 

 

 

 

 

 

 

#dyremishandling #hjertesukk #tristsak #katter #kjæledyr

 

6 kommentarer
    1. Vet du, jeg nesten gruer meg til sommeren. For da dukker slike, og lignende historier opp som paddehatter. Det kan roe seg litt om vinteren så braker det løs!.Fy f… Blir eitrende forbannet!
      HVA FEILER SLIKE MENNESKER??

    2. Jeg blir fly hakke forbanna jeg også når jeg leser sånt, og det skjærer meg i hjertet. Sommeren er som Lillja skriver høysesong for nettopp kattemishandlingssaker 🙁
      Hva feiler det dyremishandlere? De er farlige å ha i nærheten av dyr, og hadde jeg sett noen som hadde gjort Lucia noe vondt hadde jeg lynsjet den som haddde gort det.
      Stakkars katten. Tenk å sette et strikk rundt magen på katten. Jeg har lest om hunder hvor halsbånd har vært inngrodd på dem. Stakkars som katten har lidd 🙁
      Fin, fin kveld til deg, mannen din og kattene 🙂
      Klem, klem fra Mona Elisabeth

    3. Fy faen er det mulig? Jeg blir forbanna når jeg leser dette, og jeg greier heller ikke holde tårene tilbake;(( Ondskapdfulle dyreplagere har jeg å si til dette;(( Stakkars katten;((
      Ha en fin fredag;))
      Stooor klem fra Else Marit

    4. Min reaksjon når jeg leste dette er at jeg blir sint, og jeg har lyst til å bare ta katten inntil meg, trøste den, og jeg vil fortelle den at det finnes snille og omsorgsfulle personer <3
      Hele handlingen å sette et strikk rundt magen på katten er en syk og tankeløs handling utført av en ond eller flere onde personer. Det finnes ingen tilgivelse for dette.
      Jeg synes det er flott at du skriver om teamet, for temaet må belyses for det er alt for mange lignende saker 🙁
      En fin kveld ønskes deg 🙂
      Godklem fra Irene

    5. det er så vondt å sitte å vite at mennesker har evnen til å utsette dyr for vold /smerter . Det er vanskelig å finne ord for slike ting , det er trist å meningsløst . Jeg syns du har en veldig flott blogg 🙂 ha en din kveld

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg