NOEN TIPS TIL HVORDAN DU KAN FLASKEMATE DIN KATTUNGE HVIS DET SKULLE BLI NØDVENDIG :) (Video)

Som rasekattoppdretter kan man noen ganger oppleve å få kattunger som henger etter med sugerefleksen når de blir født. De legger ikke på så like fort som de andre kullsøsknene i kullet. Vanligvis skal kattunger i et kull legge på seg 10 gram pr.døgn pluss, minus. I F-kullet hadde jeg en hunnkatt (Florence) som jeg måtte støttemate. Hun lå langt etter med vekten, og jeg måtte hjelpe henne opp i vekt. De første to ukene var det mating hver 2.time, men fra og med 3 uke diet hun selv, og jeg gav morsmelkerstatning med flaske 4-5 ganger i døgnet. 

Florence lærte seg fort at når jeg kom med flaska betydde det “mat”, og hun var kjempeflink til å drikke av tåteflaska. Selv om det var arbeidsomt å gi tilleggsfòr med flaske var det absolutt verd det! Når du sitter der med kattungen i på fanget, og du gir flaske, knyttes det et spesielt bånd <3 <3 🙂 Når kattungene var 4 uker gamle begynte de med fast føde, og Florence var da kattungene i F-kullet flyttet den tyngste av hunnkattene 🙂 

Jeg tok noen videoopptak da jeg skulle gi Florence flaske med morsmelkerstatning, men den kvelden denne videoen ble tatt hadde Florence nettopp diet mammaen sin, og hun var ikke sulten 🙂 

 

video:150216flaskematingflorence1
Jeg forklarer litt om hvordan du kan holde kattungen på fanget når du skal mate kattungen med flaske.
 
 
video:150216flaskematingflorence2
Florence får morsmelkerstatning på flaske <3 🙂 
 
 
video:150216flaskematingflorence3
Florence signaliserte at hun var mett, og hun hadde lagt sammen kattemamma Dixie og ammet rett før 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#abyssiner #abyssinerkattunger #kattunger #kattungekull #flaskemating #katter #kjæledyr #video 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 kommentarer
    1. Lillja.blogg.no: Tusen takk for det 🙂 Ja de er kjempeherlige alle tre <3 <3 <3 🙂 De vokser kjempefint, og alt går bra med mor og barn <3 🙂

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld 🙂

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg