HJERTEKNUSERNE I (N) HAKRILAS F-KULL (FELICIA, FLORENCE OG FELIX) 5 UKER 23.02.2016 <3 :) OPPDATERING OG MED NYE BILDER.A

Tenk at kattungetrioen i (N) Hakrilas F-kull (Felix, Felicia og Florence) ble 5 uker i går 23.02.2016. Ukene flyr kjempefort, men jeg må ærlig innrømme at jeg storkoser meg med kattunge. De er kjempeherlige alle 3 <3 <3 <3 🙂 

Det varte jammen ikke lenge i den nye fødekassen før Florence fant ut hvordan hun kunne komme seg ut av kattungebingen som de flyttet inn i forrige uke. Florence fant fort teknikken, og hun stod på toppen av kattehula, og hoppet opp for å gripe fatt i kanten med forlabbene sine, og vips så kom hun seg ut. Nr.2 til å finne dette ut i dag var Felicia. Jeg skulle inn på rommet hvor kattungene er, og der såg jeg at Dixie gikk og lokket på Felicia som stolt hadde halen rett i været 🙂 Selv når kattungene er 5 uker må man være forut for sin tid å hele tiden huske på at en abyssiner er intelligente katter som er løsningsorienterte 🙂 

På fredag som var begynte vi å presentere kattungene for vanlig mat. Jeg gir dem en skål med kattungevåtfòr på boks. Den er lett å tygge for kattunger, og Felix og Felicia hiver seg over matfatet med en gang jeg kommer med mat til dem. Florence er ikke riktig der ennå, hun vil ha kattungemorsmelktillegg fra flaske. Det får hun 3 ganger i døgnet. Jeg må nok være ærlig å innrømme at matmor synes det er minst like kjempekoselig å gi Florence tåteflaska <3 🙂 

Nå som de har begynt å spise mat, har de også begynt å få vanlig avføring. Jeg har sett visittkortene deres i kattedoen de har i kattungebingen 🙂 

Til å være fem uker gamle, vil jeg si at kattungene er kjempesosiale til mennesker. Når vi kommer inn på rommet hvor de er, så står de på to langs kanten på kattungebingen og hyler unisont for å få komme opp for å få kos <3 🙂 Kattungene har smeltet hjertet mitt ja <3 🙂 

Planen videre er at mot slutten av neste uke, skal kattungene få begynne å bli sosialisert med Nadina og Elvis. Jeg har tatt en og en kattunge ut til Elvis og Nadina slik at de har fått kjent lukten av kattungene. Dermed blir ikke sjokket så stort når tre kattunger kommer labbende inn på stua sammen med kattemamma Dixie 🙂 Dixie på sin side er moden for at kattungene sine skal få lov til å bli sosialisert med de andre kattene. Før kattungene får lov til å komme på stua, vil jeg se at de behersker å gå i kattetoalettet. 

Kattungene er kjempeherlige og kjempemorsomme nå. De leker, løper rundt, lekesloss som små løveunger, hopper, spretter og erter mamma Dixie 🙂 Jeg får meg mang en god latter av den kjempeherlige trioen til Dixie <3 🙂 

 

HER ER NOEN NYE BILDER AV KATTUNGETRIOEN I (N) HAKRILAS F-KULL (FLORENCE, FELICIA OG FELIX):

 


Mormor Nadina og barnebarnet Florence i en ettermiddagskos <3 🙂 

 


Kattungetrioen samlet på toppen av kattehula <3 🙂 

 


(N) Hakrilas Felicia 5 uker gammel 23.02.2016 <3 🙂

 


Godpusejenta Felicia <3 🙂 

 


(N) Hakrilas Florence 5 uker 23.02.2016 <3 🙂 

 


Godpusejenta Florence <3 🙂 

 


(N) Hakrilas Felix 5 uker 23.02.2016 <3 🙂 

 


Godpusegutten Felix <3 🙂 

 

 

 

 

 

 

 

 

#abyssiner #abyssinerkattunger  #kattunger #kattungekull #katter #bilder #kjæledyr
 

 

 

19 kommentarer
    1. Herremin så fine de var! Hadde jeg ikke hatt 2 puser fra før av, så hadde jeg definitivt ønska meg en sånn en ^_^ må være en glede å kunne ha sånne småtasser hjemme 😀

    2. Åhhhhh sååååå råherlige bilder av kattungene snuppa mi;)) Hvordan i alle dager greide du å få tre abyssinerkattunger til å sitte rolig samtidig mens du tok bilde av dem? I den alderen er det teknisk umulig jo. For de er over alt;))
      Nyyydelig bilde av Florence og Nadina;))
      Ha en fin kveld;))
      Stooor klem fra Else Marit

    3. Nåmmen det var nydelige bilder av de tre søte småungene <3 Jeg så jo bildene dine på instagram og facebook i går kveld, men jeg koser meg like mye når du publiserer bildene dine på bloggen din også.
      Som de har vokst, og jeg synes de blir søtere og søtere for hver uke. Det er kost å følge med på utviklingen til kattungene 🙂
      En fin kveld ønskes deg 🙂
      Godklem fra Irene

    4. Vel overstått vinterferie. Jeg håper du har hatt en fin vinterferie? Vi hadde planer om å reise på hytta vår i Halsa, men yngstemann og jeg ble liggende syke med høy feber og influensa. Mannen min og nesteldstemann slapp unna. Det var en kjedelig vinterferie. Jeg var på jobb igjen først i dag.
      Kjekt å få se de flotte bildene dine av nurkene <3 Som de har vokst. Jeg syns de er herlige alle tre, og jeg koser meg når jeg får se vakre kattebilder dukke opp på skjermen min 🙂
      Fin, fin kveld til deg, mannen din og kattene dine 🙂
      Klem, klem fra Mona Elisabeth

    5. Vannmaling: Tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg 🙂 Ja gjett om det er glede å ha kattungene hjemme hos seg, og det største av alt er det en kjempestor glede å vite at de skal være her i 12 uker 🙂 Jeg pleier å si at en abyssiner kan ikke beskrives, men den må oppleves i levende live, for det er en kjempemorsom rase 🙂

      Ønsker deg en kjempefin fredag 🙂

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    6. Else Marit: Tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg Else Maritvennen 🙂 Godt spørsmål 🙂 Når de satt samlet oppe på kattehula, fant jeg fotoapparatet fort frem for å fotografere. Slike øyeblikk må fanges, for det er sjelden det skjer at man får tatt bilder av dem samlet 🙂

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg 🙂

      Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

    7. Irene: Tusen takk for det 🙂 Kjempekoselig at du likte bildene mine. Jeg blir jo motivert til å fortsette å dele bilder og historier om kattene og kattungene når jeg vet at dere gir meg slike positiv feedback som dette 🙂

      Ja de er bare kjempesøte, og ikke mine kjempeherlige alle tre <3 🙂 Jeg storkoser meg hver eneste dag med kattungene i huset 🙂

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg 🙂

      Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

    8. Mathilde C. Bjørnseth: Tusen takk for det 🙂 Det å ha dyr i huset gjør noe med oss mennesker, og kattene gir så mye kjærlighet, glede og omsorg 🙂

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg 🙂

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    9. foreignerat50: Tusen takk for kjempekoselig kommentar 🙂 Du la igjen kommentar på den offisielle bloggen til (N) Hakrilas du 🙂

      Kjempekoselig at du liker å følge med. De vokser jo kjempefort, og de utvikler seg fra dag til dag, og fra uke til uke 🙂

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg 🙂

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    10. Mona Elisabeth: Tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg 🙂 Kjempekoselig at du liker bildene som jeg legger ut på blogg, facebook, insta og snap 🙂 Det setter jeg kjempestor pris på, og det motiverer meg kjempemasse 🙂

      De er kjempeherlige alle tre, og det er bare en stor ære og glede å ha kattunger i huset <3 🙂

      Huff da! Så kjedelig at du ble syk da 🙁 Håper formen din kommer deg raskt igjen. Jeg er snufsete selv jeg i dag. Snørra og tårene renner ut av øynene mine, og jeg slapper av på sofaen.

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg 🙂

      Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

    11. Så utrolig søte kattunger! Elsker kattunger, de er bare så vanvittig søte og man kan ikke annet enn å smelte når man ser de store øynene er rettet mot deg!
      Ha en fin dag og en god helg.

    12. Anastasia: Tusen takk for kjempekoselig kommentar 🙂 Jeg også elsker kattunger og katter generelt. De som ikke mykner opp i hjertet når man ser søte små kattøyne rettet i mot seg har ett hjerte av stein.

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg 🙂

      Purr, purr, fra Toril og kattene

    13. Så utrolig vakre de er! Har selv et søskenpar av abyssinere, og aldri før har jeg opplevd morsommere, nyskjerrige, lekende, altspisene og mer elegante katter. mye underholdning med dem i hus 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg