SISTE NYTT OM ABYSSINERTRIOEN VÅR OG NYE BILDER AV KATTENE :)

Hver gang vi lager mat på kjøkkenet kommer Aros, og han hopper opp på kommoden. Der sitter han og følger med oss i håp om at det kan komme en liten samkebit på ham 🙂
Godgutten Aros slapper av på puta i sofaen 🙂
Godpusejenta Nadina slapper av og koser seg på plassen sin i sofaen 🙂
Nadina lurer også på om det er mat å få 🙂
Godpusejentene Dixie Rose og Nadina koser seg og slapper av i sofaen 🙂
Godpusejenta Dixie Rose slapper av og koser seg i fanget mitt 🙂
Dixie vet å nyte luksuslivet som katt 🙂
Tenk at vi skriver 02. april da! Det er på tide med en ny oppdatering. Kattene har det kjempebra, og jeg er kjempeglad for at kattene er så snille med hverandre. Etter at gutta i E-kullet flyttet, er Nadina og Dixie virkelig blitt knyttet nært til hverandre, og de er helt avhengige av hverandre. Det rører meg langt inn i hjertet. Om nattet ligger de tett inntil hverandre, de vasker hverandre og nyter hverandres selskap 🙂 Begge smådamene elsker å få kos og oppmerksomhet av oss tobente, og de kommer fort opp i fanget når vi setter oss i sofaen for å slappe av. Da maler de begge lykkelig <3 🙂
Uansett er det nok Nadina som troner øverst på dronningtoppet. Hvis datteren Dixie ligger i fanget, og Nadina har lyst til å få kos, så setter Nadina øynene i Dixie, og Dixie reiser seg og går. Da må Dixie vike fra den beste plassen, og hun må finne seg en annen plass. De ligger gjerne sammen i fanget, men hvis Nadina har tenkt å ligge på den beste plassen, må Dixie finne seg i det, og det gjør hun 🙂
Dixie har skjønt at mamma Nadina er øverst på tronen, og det har Dixie akspetert. Akkurat dette vet Nadina også, og det er da det er fred og ro blant hunnkattene i en katteflokk. 
Aros er også godgutten selv. Som kastrat er han nok nederst på rangstigen, og det er helt vanlig. Han elsker også å få kos av matmor eller matfar når vi sitter i sofaen, og han maler lykkelig <3 🙂 Det har vært litt tørr luft inne hos oss i vinter, og Aros mistet litt pels på den ene baklabben. Pelsen er på god vei til å vokse ut igjen 🙂
Det er litt over en uke til årets første utstilling 2014 braker løs her i Trondheim. Denne gangen er det Trønderkatten som skal arrangere utstilling. Jeg skal ha med meg Nadina, Dixie og Estilo (sønnen fra E-kullet) på utstillingen. Aros må jeg vente med å stille, fordi han må få litt mer pels på hofta si før jeg stiller ham.
På lørdag skal jeg dusje Nadina og Dixie. Abyssinere må dusjes/bades 1 uke før utstilling. Uken før utstilling børster jeg dem, og beskjærer litt underpels. På morgenen utstillingsdagen får de litt antistatspray på seg, og det er fordi at pelsen skal ligge inntil kroppen. Hvis det er kaldt i utstillingshallen, vil pelsen på kattene åpne seg. Det samme skjer med pelsen hvis det er varmt i utstillingslokalet. Da vil pelsen til kattene åpne seg. Før utstilling må også klørne klippes, og i helgen skal alle 3 abyssinertrioen vår få manikyr 🙂
Jeg gleder meg som en unge til utstillingen. Nadina konkurrerer i klasse 3. Det vil si hun konkurrerer om cert slik at hun kan bli Supreme Champion. Dixie holder på å konkurrere om cert for å bli Grand Internasjonal Champion. Estilo blir 10 måneder 07.04.2014, og han begynner å konkurrere om sine første cert til å få tittelen Champion. En hannkatt i 10 måneders alder er på en måte en tenåring. Han er ikke helt fullvoksen ennå, men har begynt å bli det. Det skal bli kjempespennende å se hvordan han har utviklet seg siden jeg så ham sist gang 🙂 De som har ham forteller at de synes han er kjempeherlig 🙂
Jeg gleder meg til å treffe igjen kjente og kjære rasekattvenner og abyssinervenner på utstillingen.
Første helgen i mai skal jeg på utstilling til Østersund. Nadina trenger svensk cert. på veien til å bli Supreme Champion. Jeg tar like så godt med Dixie også, men hun trenger ingen svenske cert akkurat nå.
Etter utstillingen i mai kommer jeg til å ta av p-pillene til Dixie slik at hun kan få løpetid, og jeg håper jeg kan få paret henne i løpet av mai måned.
Jeg elsker alle 3 godpusene våre, og de er kjempeherlige alle 3. De har hver sin kjempeherlige personlighet som jeg elsker
Akkurat nå ligger Nadina like ved PC’n, Dixie ligger på plassen sin i sofaen og Aros spiser 🙂 De er rolige nå noen timer frem til vi skal legge oss. Da skal du være sikkert på at de får seg en lekeøkt alle tre, og det slår ikke feil 🙂
Kattene vet også godt hva klokka er. Jeg pleier å ta ut av kattedoen hver kveld ca. kl.22.30. Med en gang jeg er ferdig med å gjøre rent i kattedoen løper kattene på kjøkkenet, for da vet de at de skal få kveldsgodis 🙂 Dette slår aldri feil! De som sier at katter ikke kan klokken, og at katter ikke kan telle, tar så feil som det går an å ta!
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg