TOPSY FERDIGOPERERT + JULEKVARTETTEN TIL CORVETTE!:)

Julekvartetten nyter kattelivet i kattesengen:)

Corvette koser seg i kattesengen sammen barna sine:) Litt trangt kanskje??

Corvette koser seg på stuegulvet med å amme barna sine:)

Da er jeg kommet hjem fra Oslo. Reiste med nattoget tirsdag 22.01, og kom til Oslo 23.01.08 kl.06.50 om morgenen! Fikk ikke sovet så mange timer, så jeg var trøtt som en strømpe! Fikk gått inn på et toalett inne på Oslo S, og ordnet meg i stand, og tok så trikken til Rikshospitalet. Hadde time på røntgen og CT kl.08.00. Skulle dit med mitt venstre håndledd som krangler med meg. Ustabilt pga turn. Kl.09.10 hadde jeg time til ortoped, og det ble bestemt at jeg skal opereres. De skal transplantere en scene for så å gjøre håndleddet stabilt! Blir gips i 2 måneder etterpå. Bruker jo venstre hånd til alt det praktiske, og nå glipper håndleddet mitt når jeg løfter kasseroller, stekepanne eller når jeg spiller på fløyta og piano.

Etter timen på Rikshospitalet dro jeg innom veterinærhøgskolen for å besøke Topsy som ligger til overvåkning. Hun ble operert tirsdag 22.01.2008! Veterinæren ringte meg om ettermiddagen tirsdag 22.01, og fortalte at operasjonen hadde gått kjempebra! De hadde klart å fått fjerna alle polypper + fjernet øreveggene. Hva nå en ørevegg er for noe da! Nå skal hun gå på kortisontabletter og antibiotika en god stund fremover! Denne operasjonen er det siste håpet vi har om at Topsy skal bli bra igjen!! Kryss fingre og tær for at det går bra for henne!!! Lille Topsymor!!! Nå må vi bare se det an, og se om operasjonen har virket! Da jeg var og besøkte Topsy i går malte hun kjempehøyt, og hun klarte å spise litt AD Hills kraftkost! Det var tydelig at hun kjente meg igjen!:) Veterinæren ringte nå nettopp, og sa de hadde fjernet drenene, og at Topsy kunne hentes ut fra veterinærhøgskolen i ettermiddag eller i morgen tidlig. Nå trengte hun masse kos og oppmerksomhet!:) Syntes øynene til Topsy ikke var så virrete lengre! Hun hadde problemer med å gå, og virret litt med hodet, men som veterinæren sa så vil dette gå over når hun er kommet hjem, og i vante omgivelser! Det var jo en kjempestoroperasjon hun har vært igjennom da!

Etter besøktet på veterinærhøgskolen, så dro jeg innom jobben til venninnen min, og det var kjempekoselig!:)

Satt der og pratet med henne før jeg tok T-banen ned til Oslo S. Tok toget hjem kl.16.07, men toget ble ca 15 minutter forsinket fra Oslo, fordi vi måtte vente på klartegn for å forlate stasjonen. 1 km fra fra stasjonen fikk lyssignalet tekniske problemer, og litt nord for Lillehammer så kjørte toget på en elg! Vi ble 25 minutter forsinket! Halvard hentet meg på stasjonen, og det var godt å komme hjem igjen.

Nå er kattungene 4 uker! Vi begynte å presentere dem for babygrøt med kattungemelk og yoghurt naturell i på mandag. Det gikk to sekunder før 4 kattunger stod og spiste med stor apetitt!:) De begynner jo å få tenner nå, og det tror jeg jammen at Corvette synes er noe ubehagelig…. Vekta øker jevnt for gjengen. Trisdag 22.01.08 veide Caspar 369 gram, Balthazar 373 gram, Miss Sophie 312 gram og Melchior 407 gram. I går kvled 23.01.2008 veide Caspar 409 g, Balthazar 396 gram, Miss Sophie 330 g og Melchior 432 g!

Mandag 21.01.08 måtte vi bare la kattungene få flytte ut fra fødeklassen, fordi flere av dem hadde flere rømningsforsøk fra fødekassen om morgenen. Satte inn en katteseng til dem på badet, og den inntok familien med en gang!:) Vi lar dem også komme inn på stua når vi er hjemme. Svartfot freste til Caspar to ganger, men lille Caspar lot seg ikke skremme av en diger huskatt! Han gikk så stolt med halen i været, og brydde seg ikke. Aros er ikke helt sikker på om han skal være redd dem eller hva han skal. Han er nysgjerrig, men samtidig litt usikker på de fire smårollingene som inntar stua med stor selvsikkerhet. De er også blitt så glade i mennesker, og løper i mot oss når de ser oss!:) Corvette er fremdeles litt småsur på Aros til tider, og hun tar ikke fem øre for å daske til ham hvis han fortjener det. I går ettermiddag var Halvard uheldig å tråkke Corvette på labben. Corvette hylte, men den som fikk vreden var stakkars Aros som virkelig var uskyldig midt opp i det hele!

I går kveld da jeg skulle fylle vann på flaska mi så kom Balthazar bort til meg da jeg stod ved kjøkkenbenken. Han ville opp, og han prøvde seg på et c-moment med å prøve å hoppe opp på kjøkkenbenken. Ennå er han alt for liten til å komme seg opp til kjøkkenbenken. Etter hoppet landet han på ryggen. Han ble litt forfjamset ja:) For et syn!:)

Dette kullet er jevnt over kjempebra!:) De har mørke fine farger på ryggen, og de har utviklet en varm farge allerde. Det ser også ut som om øreplasseringene blir kjempefine for alle 4!:) Det er så moro å se utviklingen til kattungene, og det skjer jo noe nytt hver dag!:)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg