FORBEREDELSER TIL NOK EN UTSTILLING:)

Topsy nok en gang på kjøkkenbenken…:)

Iiiiiiih:) Jeg vil ha oppmerksomhet, og det nå!:)

Corvette i en av sine ukiropraktoriske sovestillinger:)

Topsy i ferd med å drikke vann av springet på kjøkkenent, og Svartfot følger med for å se om det kan være farlig:)

Svartfot sitt aller første bad i livet sitt som katt…..

Dette er da ikke noe farlig:)

I går skulle jeg ha redaksjonsmøte i kattebladet for klubben som jeg sitter i, og Silje skulle komme kl.17.30 for å hjelpe meg med å bade huspusen Svartfot. Vi beregnet god tid i tilfelle han ville slå seg vill. Han har aldri i sitt liv badet før, og da fryktet vi for 400 labber og 400 klør, samt utfylling av skadeskjema. Svartfot røyter jo så utrolig masse nå, og kunne det være godt for ham å få av seg løspels. Hvis Svartfot skulle slå seg skikkelig vrang, er hverken jeg eller Halvard sterke nok til å takle ham.

Tante Silje kom, og fylte vann i vaskekummen på vaskerommet, og tok tak i Svartfot, og løftet ham opp i. Akkurat til å begynne med ble Svartfot litt stiv, og tenkte nok sikkert: “Hjeeelp! Vann???”. Så roet han seg ned, og la seg som en baby i hendnene på Silje. Igjen stod jeg sjokkert, og tenkte: “Hva er det som går av denne katten?” Svartfot gjorde absolutt ingen tegn til å protestere over at han ble badet!:) Han lå der helt slapp, og akkurat som en baby, og det virket som han storkoste seg når Silje fikk av ham masse løspels! Tror Silje holdt på å bade ham i over en halv time til sammen. En eneste gang kom det et lite pip i fra Svartfot, og det var da Silje spurte: “Skal vi gifte oss, Svartfot?”. Det var akkurat som om han svarte henne. Nå skal jeg slutte å undervurdere den huskatten der, for han overrasker jo gang på gang, og har tydeligvis ikke tenkt å slutte med det:) Tenk at han aldri i sitt 3 1/2 år liv har badet, også gikk det så glatt og knirkefritt!:)

Ennå har ikke Tita fått løpetid, men nå kan det ikke være langt unna, for hun har begynt å spray nå…. Her en kveld hoppet hun ut av Elfakurven, og sprayet rett ned på gulvet. Hadde jeg stått litt nærmere henne, så hadde jeg nok fått meg en rett i fleisen, og da tror jeg nok Halvard har hatt vansker med å holde seg alvorlig ja. I dag tidlig sprayet hun også rett foran øynene til Aros, og Aros stod bare å så forskrekket på henne. Jeg tror ikke at han skjønte hva som skjedde.

Var innom en dyrebutikk, og fikk tak i desinfeksjonsmiddel som skal fjerne spraying, og skal hjelpe til at kattene ikke sprayer på den plassen man vasker den med. Håper bare at den hjelper.

Nå gleder jeg meg til helgen, og til utstillingen:) Det blir moro med utstilling igjen:) I kveld kommer Anna og mannen hennes ned til Trondheim, og det blir kjempetrivelig. Bare Tita kunne fått løpetiden. Nå begynner timeglasset å renne ut for alvor for denne gang…. Håpet er jo der fremdeles da!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg