JULEN NÆRMER SEG!:)

Hmmm…. Hva er det menneskene mine har funnet på nå da? Har de kjøpt et nytt klatrestativ til meg? Det var et spennende og morsomt klatrestativ:)

Hjelp som dagene flyr! To dager igjen til julaften! Har for det meste alt ferdig. Vi skal pynte juletreet senere i kveld. Heldigvis har vi plasttre! Halvard satte det inn på stuen i går kveld, og jeg skal hilse deg å si at det var en nysgjerrig liten abyssinergutt som var helt gærn etter å klatre i juletreet! Aros tok springfart fra kjøkkenet og inn på stua, og stupte rett opp i treet. Jeg er kjempeglad fordi ikke det var noen julepynt på akkurat da. Tror Aros herjet en time med treet før jeg kom på at jeg hadde “Get Off-spray”. Jeg gikk bort og sprayet treet mens Aros satt midt inni treet. Om han reagerte? NEI! Han bare stirret dumt på meg, og lurte på hva jeg holdt på med. Etter hvert som lukten satte seg i treet gav Aros seg med apekattleken sin.

De siste dagene har Aros fulgt med oss over alt. Det har vært så spennende for ham å se når vi har vasket tak, vegger og gulv. “Fange tue-leken” var veldig morsom lek. Aros stod på to, og strakte seg etter vasketua, og var helt vill! Klart han skjønner noe er i ferd med å skje nå.

Topsy spiser bra nå, og det er vi kjempeglade for!!:) Vi gir henne AD Hills våtfór slik at hun kan legge på seg, for hun er så tynn som aldri før! Hun er også mere oppe og går og beveger på seg, og det beste av alt er at hun ikke har ramlet over på venstre side siden mandag!!:) Jeg er så glad!!:) Topsy sjangler ennå, og holder hodet på skakke, men det virker som om hun har mer kontroll enn hva hun hadde! Lille Topsygullet mitt!!! I går stod hun på to føtter og strakte seg så lang hun var når jeg holdt på å ordne i stand maten hennes på kjøkkenet. Da Halvard kom hjem fra jobb med bilen i går, kom hun ut fra badet, og hun gikk rett mot døren til gangen og ventet til han kom inn. Slike tegn må være positive, og grunn til optimisme! Jeg kan ikke forstå annet! Likevel er jeg fullstendig klar over at kanskje hun ikke blir 100% bra, men det viktigste for oss er at hun ikke lider.

Nå kom hun nylig bort til stolen min, og ville bli løftet opp for å få kos! Åhhhh lille Topsyvennen min!!! Jeg vil gjøre alt som står i min makt for at du skal bli frisk!!!

Av og til når Aros blir for voldsom i leken, og har en aktiv lekeperiode må vi passe godt på ham slik at han ikke gyver løs på Topsy. For øyeblikket er han mye sterkere enn henne, og når han er i lekehumør hopper han gjerne på Topsy for å få henne med i leken. Topsy er så smart at hun kryper under kommoden for å få fred for Aros, men stakkars Aros vil jo så gjerne leke med mamma Topsy. Han gir seg ikke når han er i lekehumør. I dag slapp jeg Aros inn til Svartfot slik at han fikk leke med ham. Aros hoppet på Svartfo som lå og sov fredelig, og ante fred og ingen fare. Jeg lukket døren slik at de fikk herje fra seg, og Topsy kunne få litt ro og fred. Litt senere gikk jeg tilbake for å se hva som foregikk, og da lå Aros og Svartfot og sov. Aros lå og sov på labben til Svartfot. De var så søte sammen der de lå!

Halvard og jeg har endret planene våre for julaften. Opprinnelig skulle vi opp til Grong for å feire julaften sammen med foreldrene til Halvard. Nabojenta Silje hadde sagt ja til å passe Aros, Svartfot og Topsy. På grunn av helsesituasjonen til Topsy velger vi å feire julen hjemme. Det er helt uansvarlig å overlate en syk katt til andre. Topsy har allerde gitt meg en julegave, og det er håpet om at hun kanskje blir frisk igjen!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg